Gå til innhold

Hvordan er deres immunforsvar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og barnas?? Er dere ofte syke?

Her var eldstemann myyye syk første år i bhg, bronkitt, ører og hals. Men etter det har han knapt hatt noe. Hadde en periode da han begynte i 1.klasse også med mye hoste og tung pust og øreverk, men eller lite og ingen ting. Går i 3.klasse nå.

Minstemann var mye syk sitt første leveår. Hadde bronkitt 6 ganger (noe som de fant ut etterhvert var astma), men ellers har han hatt lite. Har selvfølgelig hatt en del plager i forbindelse med astmaen, men tror bare han har hatt halsbetennelse en gang utenom, ellers ingen ting. (utenom vannkopper...) Han er nå 5 1/2 år.

Jeg selv jobber i bhg, og tror sist jeg var syk var vinteren for 4 år siden, da hadde jeg ofte bihulebetennelse og halsbetennelse. Ellers har jeg kun vært vekke fra jobb med noen dager her og der med spysyke (som selvfølgelig følger med i den jobben jeg har, hehe) og migrene...

Så jeg føler vi har et godt immunforsvar hele gjengen *bank i bordet!!!* og håper vi fortsetter med det:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og jentungen har bra immunforsvar, jenta mi har bedre immunforsvar en meg for hun er sjelden syk og glad er jeg for det :)

Bank i bordet! Mens guttungen derimot får alt av sykdommer som går og har hatt lungebetennelse flere ganger og halsbetennelse og mange andre sykdommer, han har har vært så syk at har måttet være på sykehuset 2 ganger og ingen fant egentlig ut hva det var så legene sa det måtte være et virus av noe slag.. håper vi slipper unna det mere nå for det er ikke noe særlig. Forkjøla er han støtt også.

Skrevet

Jeg er ikke så ofte syk. Får ofte magesjau en gang i året (som regel på vinteren), ellers er det lite. Så regner med at mitt er ganske godt. Når jeg var lærling i bhg var jeg en del syk.

Storesøster har vært så lite syk at jeg kommer ikke på at barn er masse syke og må være hjemme fra bhg, er våken om nettene, har dårlig matlyst osv.. Så tipper at hennes immunforsvar er helt på topp!

Lillebror er jo syk 5-6 av 7 høst-vintermnd, men er ikke så verst om sommeren, bortsett fra allergi ol, så hans immunforsvar er helt elendig. Vet ikke om det har sammenheng, men han er jo helt slått ut av svineinfluensa vaksinen.

Skrevet

Har et kjempegodt immunforsvar. Har vel egenlig aldri vært borte fra jobb pga sykdom, ikke som jeg kan huske i allefall.

Ungene blir forkjølet hver høst/vinter, men sjelden slik at de må være hjemme/inne. Eldste har vært endel syk ,men det er kombinasjonen forkjølelse/astma som ikke går så veldig bra sammen i perioder hvor han er dårlig medisinert.

Denne høsten har han vel egentlig ikke vært syk. "bank i bordet".

Skrevet

Vi har et bra immunforsvar både sønnen på 4,5, mannen og jeg, Frøkna er så lita enda at det er for tidlig å si. Sønnen har ikke vært syk mange ganger etter han beynte i bhg i 2006. Men noenganger har vi tatt han fri fra bhg da det har vært teng til sykdom, også ha han slappet av en dag - blitt bra istedenfor å bli kjempe syk og mange dager hjemme.

Jeg har gått på penicilin kur to ganger i hele mitt liv, en gang for halsbetennelse ( det var i mars i år) og en gang for betennelse i tannkjøttet.

Min kjære tror jeg har vært hjemme fra jobb pga sykdom ei uke tilsammen den tiden vi har vært i sammen - snart 7 år.

Skrevet

Søren og, jeg som banket i bordet og alt!!!

6 timer etter at jeg skrøt på meg det gode immunforsvaret så kommer eldstemann hjem, hoster litt og sier han føler seg tett i halsen. Og jammen har han ikke feber:/

jaja...satser på a det går fort over og at det "bare" er litt feber:)

Skal aldri skryte mer, hehe;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...