Gå til innhold

Redd for å få skylden for evn svangerskap..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken er den at jeg ønsker meg et barn til, han vil ikke (hvertfall ikke nå). Saken er videre at vi praktiserer rimelig usikker prevensjon, hoppe av i svingen og/eller sikre perioder. Han vil heller det enn kondom, jeg tåler ikke hormonell prevensjon. Vi har hatt en prat der jeg gjorde det veldig klart at jeg ikke vil bære ansvaret alene, og at dette er metoder som en lege ikke ville kalt prevensjon; på sikt er sjansene store for å bli gravid. Dette er min mann inneforstått med, men han har liksom veldig troen på at jeg har stålkontroll på kroppen min og styrer dette greit. og han stoler 100% på at jeg ikke gir grønt lys for å ikke hoppe av annet enn rett etter og rett før mensen. Det gjør jeg ikke heller, MEN jeg sitter nå med verdens verste samvittighet fordi: Søndag morgen hadde vi sex og jeg stoppet ham ikke. Det er jo ikke alltid så lett å være klartenkt, vi hadde det veldig bra etter lang tids dårlig stemning, og jeg ble litt sånn "shit la gå" og en liten djevel på skulderen min tenkte at det ikke er så farlig uansett fordi jeg ønsker meg jo barn. Det er den siste tanken som plager meg, jeg vil IKKE ha et barn jeg har "fikset" selv. Det var 6 dager før el sånn ca, men nå kjennes det på kroppen som el kommer litt før og jeg er så redd for å være gravid. Er redd for å ha dårlig samvittighet til evig tid. Bør jeg prate med ham om dette før mensen er ventet? Si at det var kanskje litt på grensen søndag, og at jeg angrer på det men ikke klarte å tenke klart der og da..? Jeg synes det er mye ansvar å bære å skulle stoppe ham "in action", og føler veldig på at det er "min skyld" hvis jeg blir gravid nå. Spesielt etter denne konkrete gangen, som jo innebærer en reell risiko, man sier vel at fruktbar periode er 6 dager før til 2 dager etter el.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her dør dere virkelig ta en prat om peravansjon. Jeg ville faktisk innsistert på kondom i denne situasjonen frem til han forstå hvordan det fungerer med sex og svangerskap.

Skrevet

Skal DU stoppe ham???? Er det han eller du som kjenner når det går for ham?

At du har oversikt(delvis) over din egen kropp betyr da ikke at du har det over hans..... Og eggløsningen er, etter alt jeg vet om dette, litt mer skjult og diskret enn en orgasme og påfølgende ejakulasjon. Eller tar jeg helt feil her?

En blir heller ikke gravid bare ved å tenke at en skulle gjerne hatt et barn til;)

La meg se; en mann vet at kvinnen ikke bruker prevensjon, og så lar han det gå inni kvinnen..... hmmm.... kanskje han burde tenkt seg litt om her?

Skrevet

Etter å ha lest dette innlegget så stemmer jeg klart JA til mer sex- og seksualundervisning i skolen. Er visst ikke alle som har fått helt med seg hvordan ting og tang fungerer

Skrevet

Nei, her må du bare stå på ditt og forklare ham at ting er ikke alltid helt A4... En eggløsning kan komme og en sædcelle kan ha overlevd lenger enn vanlig og vips så var ikke den sikre perioden så sikker lenger.

Jeg forstår det slik at dere hopper av i usikre perioder og kjører på i sikre perioder. Denne metoden kan jo selvfølgelig fungere i lang tid men det er en stor sjanse å ta hver gang! Og det må HAN også være inneforstått med!

Kan du ikke forklare ham hva du føler da? At det blir for stort press på deg spesielt når du i ditt stille sinn kunne ønske at noe skjedde (men selvfølgelig ikke ville ha gjort det slik med vilje). Det er da måte på hva slags situasjon du skal settes i!

Skrevet

Tror vi vet sånn ca hvordan det fungerer ;) Og mht å stoppe ham; han regulerer når selvsagt, men det er jeg som på et eller annet tidspunkt sier at det er trygt eller ikke. Hvor den trygghetsgrensen går er imidlertid vanskelig noen ganger, og ja jeg tror vi bør ta en prevensjonsdiskusjon. Føler at dette med barneønske forstyrrer meg, og det er vel mest det som plager meg samvittighetsmessig. Mulig han ikke har fulgt med på seksualundervisningen på skolen, men det har jeg gjort, så jeg vet GODT hvilken risiko jeg løper. Sånn sett ER det vel faktisk min skyld om jeg blir gravid, for jeg er bevisst sjansene vi tar, og burde vel ropt det ut for ham mye tydeligere, noe jeg ikke gjør, fordi jeg innerst inne skulle ønske jeg ble gravid. Men nå pratet vi som sagt om dette i helgen og jeg fikk "medhold" mht at dette ikke er mitt ansvar alene hvis noe skulle skje, så hvis han seriøst ikke vil ha barn bør han handle deretter ja, og jeg lar ham gjerne bruke kondom. Men uansett føles ikke dette så bra, så jeg tror vi må prate mer om både barneønske og prevensjon. Takk for svar alle mann.

HI

Skrevet

Jeg ble gravid med hoppe av i svingen-metoden......

Var ingen krise, da, men det var ikke helt meningen akkurat da.

Skrevet

Enten så bruker dere kondom, eller så kan dere ikke ha sex. Det er ikke ditt ansvar å stoppe ham, han er da vel en voksen mann og vet hvordan barn blir til. Sikre perioder er bare tull. Det spørs jo selvfølgelig hvor moden denne mannen er, om han virkelig skylder kun på deg, og ikke tar sitt eget ansvar for pikken sin med i betraktningen, så er han vel egentlig ganske umoden på det området. Blir du gravid så har dere vært to om det! Ikke snakk om noe annet.

Skrevet

Selvom JEG har gitt grønt lys i en usikker periode (som han dermed trodde var sikker)? (IKKE fordi jeg ville lure ham til barn, men fordi jeg mistet litt dømmekraften der og da egentlig, svakt men sant, og fordi det var litt "grenseland" (6-7 dgr før el)).

Skrevet

Forresten har vi to barn fra før og han vet at jeg blir lett gravid, så egentlig skjønner jeg ikke hvorfor han går med på dette hvis han ikke synes det er ok (innerst inne) med en nr tre. Og hvis han synes det innerst inne, ville det vært SÅ mye mer realt om han kunne sagt det, så slapp jeg å tenke som jeg gjør nå, med skyldfordeling og alt det der..

Skrevet

Han VET hvordan man lager barn sant???? Eller+?? Synst ikke det er din skyld hvis du blir gravid nå!!!

Skrevet

Ja han vet det, men han stoler nok litt for mye på min stålkontroll. Han er med på at det er en risiko, men jeg har dårlig samvittighet for å egentlig ønske at noe skal skje, føler at det forstyrrer dømmekraften min. Men han er jo helt klart med på det hele så.. Jeg har foreslått kondom men han vil helst ikke. Sier liksom "ja nå (midt i el) burde vi vel brukt kondom"... (sier han etterpå) og jeg sier "ja det burde vi vel". Også gjorde vi ikke det liksom.. He he litt håpløst opplegg, jeg ser det selv. En som er sløv og en som snik-ønsker seg barn.

Skrevet

Ja, som sagt; det var slik jeg ble gravid med andre barnet vårt........

Kjenner igjen den der "ja, nå burde vi vel......"

Tror mannen din kanskje ikke syns det er så galt med en unge til, likevel;)

Skrevet

Nei det er det jeg tror også, men han svarer type "ikke nå men om noen år kanskje" når vi snakker om det. Føler at det er så mye annet som må på plass først, hus og jobbsituasjoner osv osv, mens jeg tenker med hjertet og tenker aldersforskjell osv (minste er 3 år nå). Da vi i helgen snakket om dette med at jeg ikke vil bære ansvaret alene sa jeg også klart ifra at jeg ikke vill ta abort om noe skulle skje, og det ville nok ikke han heller foreslått sa han. Men det er noe med å føle at man er to om et baby-prosjekt.. Nå er det litt sånn ikke-uttalt halveis alt sammen..

Skrevet

Jeg ville ikke sagt noenting om jeg var deg, om du tester positivt om to-tre uker kan du ha blitt gravid når som helst og skylda er deres, ikke din alene...

Du vet at en orgasme kan trigge til eggeløsning? Altså kan han når som helst ha fått kroppen din til å slippe et egg tidligere enn den pleier..

Jeg ble gravid uten at vi hoppet av i svingen engang jeg, mannen var såvidt inne i meg en liten tur under forspillet, var langt unna en utløsning. Men i hans "smøring", de få dråpene penis lekker når mannen er opphisset, var det en dyktig liten svømmer som ble til en nydelig liten jente som nå er 8 mnd gammel.

Hvis han virkelig ikke vil ha barn nå må du få satt inn en kobberspiral, pessar eller annen hormonfri prevansjon. Ellers må dere ta ansvaret for et evt svangerskap sammen, du har ikke stålkontroll som du kaller det. Selv om du er regelmessig som en klokke kan du plutselig slippe et egg utenom den vanlige tiden, eller han slippe avgårde en dyktig svømmer før han hopper av i svingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...