Gå til innhold

Gallestase, svangerskapskløe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det klør og det klør og det klør så jeg får ikke sove. Har prøvd alt!! hvitvask, og ha på kalde våte sokker, kremer, sove med beina ned langs senga, osv osv. Noen med liknende erfaringer? Er 30 uker på vei, og håper virkelig kløen avtar litt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God kveld....her kjenner jeg meg veldig igjen!

Har du fått påvist gallestase?

Jeg har nemlig ikke det,bare veldig plaget av denne kløen!

Har fått skrevet ut den ene antihistaminen etter den andre hos legen,men jeg tåler ikke dette! Får ubeskrivelig urolige bein.

Så nå har jeg undersøkt masse og funnet ut at og smøre seg kjempe masse med fuktighetskrem etter en iskald dusj er det beste for meg,vil ikke si jeg er kvitt kløen,men blir litt mindre hvis jeg holder meg kald!

Lykke til

Skrevet

Takk for tipset! Skal prøve å ta en kald dusj før jeg forsøker å legge meg igjen.. Jeg merker også at kløen avtar litt når jeg er kald. Det er så rart fordi det går relativt greit gjennom hele dagen, men så like etter jeg har lagt meg i senga så begynner kløen for fullt under føttene. Jeg sovner litt innimellom, men så vokner jeg snart igjen av kløen.. det har egentlig bare vært såpass ille de siste to nettene, så jeg håper legen finner på noe lurt når jeg skal på kontroll i morgen. Fikk påvist gallestase for et par uker siden, og det har hjulpet med medisiner.. men nå er kløen tilbake, og jeg håper det ikke skyldes at galleverdiene stiger igjen. For noe herk! Jeg som hadde begynt å virkelig nyte denne graviditeten. Jaja, beklager at jeg klager.. Det er sikkert ikke så greit for deg heller Lenii, ettersom du også er oppe på denne tida av døgnet...?

Skrevet

hei

jeg har klødd i mange uker nå, og nattestid er absolutt verst ja!! bruk masse fete kremer, gjerne kroppsoljer, ikke dusj mer en annenhver dag (huden blir tørrere av dusjen og dermed blir kløen verre), ha det iskaldt på soverommet og stikk føttene utenfor dynen!! jeg har og fått polaramin allergitabletter av legen, de hjelper litt. ¨

er noe helsikkens drit dette her. hjelper ikke så veldig mye disse rådene, men litt er bedre enn ingenting!!!

Skrevet

Jeg har nok desverre også mine plager som gjør at natten plutselig blir veldig lang!

Har vært veldig plaget av kløen om natta,syns jo også det er merkelig at det bare er på natta!

Men det som holder meg våken er rett og slett bare store søvnvansker,sover vel ikke mer enn max 2 timer i løpet av en natt.

Håper legen kan forskrive noe til deg som funker,vet hvor fælt det er!

Har også prøvd polaramin og det hjelper godt mot kløen,men ga desverre meg veldig urolige legger.

Hvor langt er du på vei?

Skrevet

jeg er 31+2... ja urolige legger får jeg også, men jeg har mye allergi om sommeren som gjør at jeg måtte ta de i sommer, da fikk jeg ett tips om å knytte en ulltråd rundt leggen, dette hjelper litt mot urolige legger!!

det er ikke bare kløen her heller, har det akkurat som deg og sover 2-3 timer om natten, har gitt opp å legge meg tidlig, lei av å ligge i sengen i 4-5 timer før jeg får sove, er sykemeldt 100% så jeg sover litt om formiddagen...

når det gjelder kløen er det en trøst at de som har hatt det før sier det går over så snart lille gull har kommet ut!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...