Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #1 Skrevet 2. november 2009 Ved mensen? Jeg blør farlig mye for hver mens. Det bare fosser..og fosser.må bruke bleie. Jeg ligger her svimmel og rar. Begynn og bli litt redd jeg.. Har prøvd prevensjon for og minske det,men tåler ikke,da blør jeg så mye hele tiden. Når jeg har mensen fossblør jeg i 8 dager.. Faen jeg vil bli kvitt den faenskapen!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #2 Skrevet 2. november 2009 Har du snakket med lege om dette? Høres litt mye ut å fossblø i 8 dager.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #3 Skrevet 2. november 2009 Skal vel noe til å blø i hjel. Men særlig bra for kroppen kan det ikke være i lengden. Du må da få/ha lav blodprosent, og da blir man som du skriver svimmel og rar. Tror nok jeg ville tatt en tur til lege.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #4 Skrevet 2. november 2009 Ihjel vet jeg altså ikke, men man kan miste voldsomt mye blod. Moren min mistet 1 liter blod hver gang hun hadde mensen, det er 1/2 liter mer enn grensen for blodoverføring. Hun måtte også bruke bleie, og blødde rett igjennom. Det viste seg at hun hadde muskelknuter i livmoren som forårsaket det, og måtte operere den ut. Kom de til legen og få dette undersøkt, det skal jo ikke være slik!
blond Skrevet 2. november 2009 #5 Skrevet 2. november 2009 Bestill time hos legen i morgen, det er ikke normalt å blø så mye. Du bør spise jernholdig mat.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #6 Skrevet 2. november 2009 Hvis du har store blodtap, må du nok ringe lege. Jeg blødde i strekk i 6 mnd og så ut som et vandrende lik. Hadde jernmangel i flere år etterpå, og ble ikke kvikk nok.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #7 Skrevet 2. november 2009 Få deg legetime. Mener at det i visse tilfeller kan prøve å behandles med utskrapning. Men du bør få sjekket Hb og jernlager.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #8 Skrevet 2. november 2009 Tror jeg må gjøre det. Sikkert lite jern å. Ekkelt å vær så svimmel,helt i min egen verden.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #9 Skrevet 2. november 2009 Fullt mulig å blø ihjel! For ett år siden holdt jeg på å blø ihjel av underlivsblødning, og måtte få blodoverføring. Lå på sykehus til blødningen var stoppet, og var deretter sykemeldt i to måneder mens kroppen bygget opp jernlager igjen. Ingen spøk akkurat, så kom deg til lege og mål hb.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #10 Skrevet 3. november 2009 Åh skummelt:/ er fortsatt svimmel idag.skal å på kontroll med 1 åringen,gruer meg, redd for og svime av. Lurer på om det går an og redusere mens mengde uten prevensjon.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #12 Skrevet 3. november 2009 Jeg tror jeg vil anbefale deg å bruke en menskopp! Du får kjøpt på nettet, feks mooncup.uk eller på apotek, boots tror jeg. Da kan du lett måle hvor mye du faktisk blør(kanskje mindre enn du tror, så blir du ikke så bekymret? Eller greit å slå i bordet med til lege om du har en unormal blødning?). Dessuten slipper du alt med bleier og lekkasjer;) Min mens ble mye kortere og mindre med dette kontra tamponger som jeg brukte før, selv om jeg i utgangspunktete hadde kraftig blødning.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #13 Skrevet 3. november 2009 Grensen for å få blodoverføring er å miste en 1/2 liter blod? Eeeeeh.... DEN må du lenger ut på landet med!!
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #14 Skrevet 3. november 2009 Kopp til mensen? Hvordan i all verden fungerer det?
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #15 Skrevet 3. november 2009 Mooncup.com kan du lese om den. Vurderer det jeg og. (ikke hun som nevnte det) Dessuten. Det finnes behandliger for å lindre menstruasjonsblødninger. For det e vanligere enn du tror. Husker jeg så det på nrk en gang for lenge siden. Ei som blødde og blødde og blødde. Skulle hun ut i mer enn én time, så måtte hun pakke med seg hele pakken med nattbind og +++tamponger. Måtte ha to nattbind og to tamponger. (én inni, en liggende i bindet for å suge opp ekstra). Uansett, så førte de en ballong inn i livmor, fyllte den med varmt vann, og dette var med på å redusere slimhinnene i livmor, så hun ikke skulle blø så kraftig lengre. Og det funket det Så det finnes håp og hjelp, selv med ektreme blødninger!!
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #16 Skrevet 3. november 2009 Uff nei, don't go there! Kom deg til legen i første omgang!
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #17 Skrevet 3. november 2009 Kom deg til lege, for det er ikke normalt. Er vel flere mulige årsaker, kanskje cyster e.l i livmoren. Har hørt om ekstreme tilfeller hvor de faktisk har fjernet hele livmoren, bedre å komme i overgangen enn å blø "bøttevis". Google menskopp du, ganske fiffig innretning som du setter inni skjeden.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #18 Skrevet 3. november 2009 Annie 9:46, hvis du mener don't go there om mooncup; - sånn tenkte jeg lenge, men når jeg endelig kom meg i gang må jeg si at for første gang ever tenker jeg at jeg skal orke mensen helt til overgangsalderen frir meg fra galskapen;)
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #19 Skrevet 3. november 2009 Det finnes flere forskjellige årsaker til store mengder blodtap ved menstruasjon. jeg har jobbet på legevakt og sett flere tilfeller av dette. Du bør oppsøke lege raskt. for evt behandling som kan stoppe dette. god bedring. hilsen sykepleier.
Gjest Skrevet 3. november 2009 #20 Skrevet 3. november 2009 ja for jeg mista 1 1/2l ved fødsel og jeg var på grensa til blod overføring ..
Gjest Skrevet 3. november 2009 #21 Skrevet 3. november 2009 Kom deg til legen,dem har noen piller som du kan ta som demper blødningene veldig .Men best å få undersøkt det du kan ikke gå sånn l Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #22 Skrevet 3. november 2009 Jeg er annie 9.46 og jeg mente om mooncup, men ikke fordi jeg har noe imot mooncup'en. Det er heller mengden blod i en mooncup jeg grøsser av, spesielt hvis man blør så mye som HI. Nei, sjekk deg hos en lege først, så kan du se om mooncup er noe for deg.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #23 Skrevet 3. november 2009 Dere har helt rett. .ringer legen i morgen.ha hiva på sterke jerntabletter,men tar jo lang tid før de virker. Sitter helt gåen,orker ingenting. Ikke nok med det,fått urinveisinfeksjon av tampongene. Glede meg til ungene søv i kveld,endeli rolig da.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #24 Skrevet 3. november 2009 "Ut på landet"? Hvilken glede skulle jeg ha av å lyve om det? På norske sykehus vurderes blodoverføring ved 1/2 liter blodtap. Var i alle fall slik da jeg fødte i 2006.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #25 Skrevet 3. november 2009 Stemmer at det vurderes ved 500 ml blodtap, ja. Om man får det eller ikke kommer an på mange ting, som allmenntilstand, blodprosent og hvor fort man mistet blodet. Forskjell på å styrtmiste blod og f.eks tapping ved blodgiving.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå