Gå til innhold

Hva har dere kjøpt inn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva har dere kjøpt inn til nå da?? ;) Og har dere begynt tenke på å pakke fødebaggen?

 

Har selv ikke pakket noe...

Men fått/kjøpt:

Barnevogn

stellebord

en del klær av forskjellig slag

3-5 babytepper

bleier til nyfødte

Ammeinlegg

kjøpte stellematte til stellebordet idag

sokker

 

Det er det jeg kommer på i farten. Og dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

baggen har jeg ikke begynt å tenke på ennå...

 

har kjøpt inn:

mesteparten av klær vi trenger, tenker ett par bodyer og strømpebukser i ull til...

babytepper har jeg strikket 2 nøstebarn, oldemoren har strikket 1, tanten strikket 1, og en venninne 1...

stellekommode

vugge (som jeg brukte da jeg var liten)

sengetøy x4

laken x4

dyner

vogn

ammeinnlegg i ull (fant på tilbud)

bilsete

kjørepose

og sikkert en del småting jeg ikke kommer på i farten...

 

begynner vel å få litt kontroll på tingene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ei lita jente,og siden vi har ei jente fra før av som snart er 2 år, så er det egentlig ingenting vi trenger. Storesøster har fått ny seng, så den nye overtar sprinkelsenga, og så må vi kjøpe en ekstra kommode til babyklær, samt nyfødtbleier, det er vel det hele. Jo, og så kanskje et slikt ståbrett til vogna når vi skal gå til/fra barnehagen.

 

Utrolig deilig å ikke måtte handle så mye, for jeg eier ikke form og energi til sånne ting, føler meg halvt dø i dette svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødebaggen nei... den får vente noen uker.

 

Kjøpt;

stellebord og stellepute

sprinkelseng

madrass

meitai bæresele

helseteppe

gaskluter

lekematte

babygym

 

Arvet ;

babykurv

dyner og puter

klær

helseteppe

ullpose

 

hentet babypakker på apotek med bleieprøver og slikt

vognpose sydd av venninne

sengetøy sydd av mamma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøpt noe enda, men arvet en del ting.

Sprinkelseng, stellekommode, dunpose, bleiebøtte, bilstol og en del klær som jeg ikke har fått sett igjennom enda.

Mamma og svigermor strikker og hekler om kapp, så regner m det kommer litt derfra etter hvert. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nesten ikke kjøpt noe som helst jeg.

kjøpt laken, tisselaken, noen vaskekluter og bodyer. Litt vanskelig å handle når vi ikke vet kjønn enda. Men samboeren min har funnet ut at det er bedre med en blå jente, enn en rosa gutt:)

Malet den gamle sprinkelsengen som jeg, søsteren min og lillebroren til min samboer har brukt når vi var små.

Får låne vugge av svigermor, som også en av småonklene til babyen og tantepia mi har brukt.

Bilstol skal vi låne.

Vogn og Stellebord skal besteforeldrene kjøpe.

Mamma og søsteren min er veldig flinke til å komme med klær og småting til babyen.

Babyen er så heldig å småonkler i alderen 10-3 år og er tante til en liten jente, så vi er blitt lovet å arve en god del:)

 

Får liksom ikke lov av mamma å handle så mye, hun mener at babyen blir å få en god del til jul....så her er det bare å prøve å holde igjen for shoppe-trangen:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kjøpt en del, men fortsatt en del vi trenger. Tar det litt bit for bit, er jo fortsatt en liten stund igjen (selv om tid er noe vi aldri har nok av). Vi flytter inn i nytt hus en måned før termin, så håper å ha det meste i boks innen den tid, sånn at jeg kan nyte den siste tiden med pusling/pynting og klargjøring til lillemor kommer.

 

Har kjøpt;

-barnevogn, stelleveske og vognpose

-babykurv m/stativ

-en del klær i strl 56 og oppover (body/pysjer/strømpebukser/kosebukser/reisedresser) Bør kanskje ha noe i strl 50?

-dyner til vogn og sprinkelseng

-sengetøy og lakener (tisselaken/flanellaken)

-kluter/håndkler

-tepper

-5 pk bleier

 

Har arvet litt klær og fått låne litt av venninner;

-babycall

-ammepute

-brystpumpe

 

Vippestol, bilsete, badebalje, babygym, stellebord er jeg nødt til å skaffe. Eneste jeg synes er vanskelig er stellebord.. Noen tips om hvor jeg bør se??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kjøpt stellekommode på simo barnevognservice... synes det er kjempe ålreit med en kommode om en har plass på badet, så har man klær og alt tilgjengelig like ved der en steller barnet:) er badebalje i kommoden og 4 skuffer... får plass til alt stelleutstyr og masse klær!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

har ikke kjøpt så mye. Har noe fra vippestol og noen klær igjen fra tidligere. Vogga som oldefar laget til førstemann står også her, men mangler madrass og dyne.

 

Ellers har vi kjøpt noe brukt, stellekommode og masse klær. Har også fått låne noen klær av fetteren til gutten som kommer, så når bestemors venninne har strikket ferdig dressen, er det egentlig ikke mere klær som trengs på ei stund.

 

Har strikket teppet til vognen selv, og er usikker på om vi skal kjøpe vogn brukt fra en venninne eller bruke den vi har. Den er ikke særlig up- to- date, men fungerer forsåvidt.

 

mangler derfor vinterpose (er der litt usikker på om jeg ønsker meg voksi- pose eller ullpose -noen tips?), dyne til seng og vogge og seng, og leie bilstol da... Har tatt det med stor ro egentlig, det er lite pappaen ikke kan ordne til vi kommer hjem om vi ikke skulle rekke det. Bagen haster nok ikke enda, jeg driver å maner lillegutt til å vente til etter nyttår, så det haster ikke. ;o) Men det er for vår del greit å slippe å ha alle utgiftene på en måned, og snart er julegavehandelen her, så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...