Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #1 Skrevet 2. november 2009 I dag har jeg funnet xx antall ubetalte regninger, + varsel om stenging av strøm:( Hvordan kan jeg få "ordnet" dette? Har 0 på konto så jeg har ingen muligheter og med en mann som gir en lang f.... i rengninger så hjelper det ikke snakke med han. Kan jeg snakke med nav? Er jo krise det her, nesten vinter, bor i en KALD leilighet og har to små barn:( Jeg er på vei i arbeidslivet, men har ingen muligheter før barna har 100% bhg plass. Trenger ikke mer dritt, så stygge kommentarer klarer jeg meg uten:( Er grusomt nok sånn som det er, vurderer sterkt og pakka tingene og flytte!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #2 Skrevet 2. november 2009 Ring alle kreditorene og forklar situasjonen, be om å få en betalingsplan du klarer å leve med. Og så ringer du NAV, og ber om samtale. Dette handler jo ikke om manglende betalingsvilje hos deg, men og rot fra din partner og kanskje sykdom(depresjon eller noe)?
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #3 Skrevet 2. november 2009 Har de lov til å kutte strømmen når det er vinter da??? Ring og snakk med dem, forklar situasjonen kanskej de er behjelplige.. Banken, nav, sosialkontoret det er bare å finne numrene og sette seg på telefonen i morgen..
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #4 Skrevet 2. november 2009 Han har brutt alle avtalene med kreditorene, så tviler på at de går med på flere avtaler. Jeg har ingen mulighet til å betale noe enda, da jeg har utbetalt 5500 i mnd. Jeg skal på nav på onsdag, så må vente til da. Hjelper ikke ringe :S Han har en svulst, så han er jo "syk", så er han nok deppa i tillegg:(
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #5 Skrevet 2. november 2009 Er ikke sikker på hva de kan:( Må ta ringe runden på onsdag, rekker det ikke i morgen! Gjelden er så stor at jeg tviler på banken "gidder" hjelpe han mer
Gjest Skrevet 2. november 2009 #6 Skrevet 2. november 2009 Sett deg ned og pust rolig en stund. Dette klarer du, det finnes løsninger. For det første du skal kunne klare å komme til en avtale med kreditorene. Sett hardt mot hardt, fortell dem om situasjonen og be om en avtale, ellers går dere personlig konkurs. Og da vil kreditorene tape penger på det. Kjøp deg litt tid, uansett hvor mye du kan få. Nav skal kunne hjelpe deg på et eller annet vis. Enten et lån eller sosialhjelp. Hvis han er så syk som du sier mener jeg at dere skulle hatt flere rettigheter til hjelp. Men det finner du nok ut på nav. Hvis du har famile som kan hjelpe deg med et lite lån til de viktigste regningene, ville jeg ha spurt nå. Og har du noe du kan selge, så selg det. Styr økonomien med jernhånd til du kommer deg ut av knipa, tenk smart, handle billig og sette opp budskjet. Å rette opp økonomien kan være en lang prosess, men du vil klare det og du vil føle deg som en super kvinne etterpå Syns det var veldig trist å lese om situasjonen din, men jeg trur du er sterk og vil klare å føre deg selv og din famile ut av dette. Ønsker deg masse lykke til og sender en klem:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå