Gå til innhold

Noen med erfaring? Byssanlull eller leandervuggen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvor lenge den ble brukt, hva du var mest/minst fornøyd med etc.

Har lest noen brukt-annonser og det står ofte "veldig lite brukt", så blir de mest til pynt eller? De ser jo så fine og kjekke ut! Får ikke plass til barneseng inntil dobbeltsenga heller!

Håper på mange svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde leandervuggen til begge gutta. Jeg kjøpte denne, siden den har fast bunn.

Vår hang fra taket, for vi har et lite soverom også. Genialt å kunne stille den i passe høyde til vår seng, og bare gi den et puff om jr ble urolig ila natta.

En annen fordel er at det er bare å hekte den ned, legge den bak i bilen med sengetøy og alt. Og vips, så kan minsten overnatte borte, men sove i kjente omgivelser.

Begge gutta sov veldig godt i vuggen, og vi byttet på grunn av økt mobilitet, ikke først og fremst plassmangel. Da de var rundt 6 mnd begynte de å reise seg opp med armene strak, for å se over kanten. Da ble det grindseng.

Skrevet

Takk for svar! Har ei snuppa som kikket over vognbagen da hun var 4mndr, så håper jo at nr.2 er litt "treigere"! Er fastbunn bedre? Hvordan?

Skrevet

Vi kjøpte ei brukt byssanlull-vugge for 600 kr. Den henger ved siden av "min plass" i dobbeltsenga, og ble flittig brukt i løpet av den første måneden etter at datteren min ble født. men etter hvert har vi samsovet mer og mer, så det meste av natta ligger hun midt i dobbeltsengen. Hun er tre måneder nå. Dama som vi kjøpte den av, sa at hun hadde brukt den til babyen hennes var 10 måneder. Først da begynte babyen å reise seg selv i vugga. Det er sikkert litt vanskelig å reise seg i den, siiden den ikke har fast bunn.

Jeg pleier å legge henne for kvelden i hengevugga, og er hun urolig, er det bare å puffe litt i vugga. Synes det er viktig at hun lærer seg å falle i søvn alene. Kjenner så alt for mange mødre som har ammet barna sine i søvn og angret på det senere når barna er avhengige av pupp for å sovne. Når snuppa våkner og vil ha mat om natten, løfter jeg henne over i vår seng og der blir hun liggende resten av natta.

Alt i alt så synes jeg vi har fått god valuta for pengene vi ga for vugga. Vuggingen har noen ganger vært det eneste som har fått datteren min til å roe seg ned og sovne om kvelden. (Bortsett fra pupp, men det prøver jeg å unngå). Dessuten tar den veldig lite plass, så det blirnull problem å sette den bort senere og ta den frem når nestemann i søskenflokken kommer. :)

Skrevet

Jeg vet ikke om det er "bedre" - men jeg personlig synes det ser så sekkete ut når de ligger i en krøll. Pluss at jeg nok hadde blitt bekymret for frie luftveier om de lå med haka på brystet. Ikke lett å bevege seg heller.

Gjest thricane
Skrevet

vi har byssanlull til jenta vår. synes den er helt topp, i hvert fall for jenta vår som er ei lita dronning og skal vugges i søvn. blitt litt bedre nå, men er hun overtrøtt er dette det eneste som hjelper. hun er 4,5 mnd nå, og kommer sikkert til å bruke den en del mnd til. selv om ikke bunnen er hard, så forsvinner de ikke nedi, det følger med en egen madrass/dyne som er festet med borrelås i hvert hjørne.

klart en fordel med leander som hun over skriver at du ta den med andre steder også, denne må du henge opp. da blir det å bruke vogna. derimot er den ganske dyp og ungen klarer ikke snu seg eller kravle opp, så du kan bruke den ganske lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...