eggstokk Skrevet 2. november 2009 #1 Skrevet 2. november 2009 hvordan vet man om hodet har festet seg? Kjenner man det, eller er det lege/jordmor som bekrefter festet?
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #2 Skrevet 2. november 2009 Det er vel helst lege/jordmor som kjenner etter om det er festet. Jeg kunne ikke kjenne at det festet seg, eller at det var festet. Eneste var at det verste nedpresset ga seg etter at hodet var festet.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #3 Skrevet 2. november 2009 tror i de fleste tilfeller at lege/jordmor bekrefter det,men har også hørt at noen kjenner det fordi hodet til barnet ligger så langt nede i bekkenet at det kjennes ut som man sitter på barnets hode...søstra mi hadde det slik! men tror ikke de fleste kjenner det nei:)
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #4 Skrevet 2. november 2009 Det bekreftes av lege/jordmor, selv om man kanskje kan ha mistanke selv. Jeg har aldri kjent det.
Poteto Skrevet 2. november 2009 #5 Skrevet 2. november 2009 dette er da ikke eit flaut spørsmål noen kjenner det selv men andre får det bekreftet av lege/jm. eg kjente når hun festet seg, og fik det bekrefta dagen etter hos jm.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #6 Skrevet 2. november 2009 Hos meg var gynekologen og jordmoren helt uenige, ved samme undersøkelsen;) Legen mente det var festet, og JM mente det ikke var festet. Jeg vet ikke hva det var, for jeg kjente ingenting selv. Grunnen til at de sjekket dette så grundig, var at dette var på den tiden en skulle ligge flatt etter vannavgang dersom hodet ikke var festet. Så JM vant, og jeg måtte bare ligge der...... Kjipe greier, altså. Hadde ikke rier eller noentingen. Måtte ligge hele ettermiddagen, kvelden og sov jo da om natten. Så satte de det i gang om morgenen med drypp.....
eggstokk Skrevet 2. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 2. november 2009 Det bare føles litt flaut for meg å ikke vite siden jeg allerede har et barn fra før. Men hun kom 6 uker fortidlig, og med keisersnitt, så nå er jeg to uker lengre enn med første, og alt som skjer nå er liksom helt nytt....Men det kunne jo ikke dere vite da....hehe :-) Tusen takk for gode svar alle sammen. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå