Gå til innhold

Astma vaksinen mot svineinfluensa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lissom aldri fått stilt noen diagnose, men har de siste 3 årene brukt astmamedisin; flutide, ventoline og seretide.

I vår og sommersesong bruker jeg det hver dag, på vinterstid bruker jeg det ikke hver uke, andre uker kan jeg trenge det noen ganger pr uke, som regel en gang om dag. Oftere ved forkjølelse(som jeg er veldig ofte)

Det jeg lurer på, er jeg i risikogruppen jeg da?siden jeg aldri har fått diagnosen astma

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merkelig hvis du skulle fått så mye medisin uten å ha fått stilt diagnose?

Skrevet

De fleste steder spør de rett og slett om hvorfor man er i risikogruppa uten å kreve noe mer bevis enn det. De stedene de undersøker mest holder det å vise en resept på medisinene. Etter det du sier, burde du antagelig ha fått diagnosen astma og jeg tror nok jeg hadde forlangt å bli undersøkt godt nok til å faktisk få diagnosen, ikke bare bli medisinert.

Skrevet

ja, jeg er på vei til å utredes nå, prøver ut medisinering nå, for å finne det som passer meg best. Fastlegen min er faktisk utrolig sløv når jeg tenker meg om...er bare inn å ut hos han, han har ufattelig dårlig tid ja

Skrevet

Antagelig.

(Du bør forøvrig skaffe deg ny lege, få en ordentlig diagnose og gjennomgang av medisinering - flutide OG seretide er ganske smør på flesk).

Skrevet

Ja, du høres akkurat ut som meg, og min lege ba meg ta vaksinen. Hun mente sånn som oss kan få ekstra kraftige symptomer ved en eventuell smitte.

Jeg har heller aldri egentlig fått noen diagnose, men får medisin fordet fordi jeg trenger det. Men jeg bruker kun ventoline (flutide bare som nesespray, men den bruker jeg daglig hele året).

Så jeg synes du skulle ta vaksine når du får sjansen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...