Gå til innhold

noen som så tv2 21 nyhetene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

sitte å pille av klør på en LEVENDE kreps! Makan til dyremishandling!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, og tenk at en kaster både kreps, hummer og krabber LEVENDE i kokende vann...

;)

Skrevet

når man kaster de i kokende vann så dør de momentant. Å pille av klør er seigpining.

Skrevet

Jeg så ikke nyhetene.

Men kan de to tinga der kan vel ikke helt det samme vel?

Å kaste skalldyr i kokende vann er jo den mest humane måten å ta livet av dem på. De dør rimlig fort i kokende vann.

River man bare av beina eller noe annet så dyret lider i lang tid før det dør, blir det vel noe helt annet

Skrevet

I dyreforsøk må man noen ganger ha levende vev, men da SKAL dyret bedøves først!

Nå så jeg bare sånn halvveis på nyhetene, men det var kanskje saken om noe smitte på disse skalldyrene? Jeg så ikke hva de gjorde...

Men alle forsøk som har med dyr å gjøre er strengt regulert her i landet, også omstendighetene rundt forsøkene. Dersom ikke disse dyrene var bedøvd før inngrepene så er det ulovlig og det er helt forkastelig at en såpass velrennomert forskningsinstitusjon kan gjøre noe slikt. Men uten å vite om dyrene ble bedøvd først så er det ikke noe mer vi kan si her, en ser jo ikke forskjell på kreps som er bedøvd eller ikke på samme måte som en fisk eller en mus.

Skrevet

jeg håper den var bedøvd, for slik hun dro og slet i den stakars krepsen var helt groteskt!

Skrevet

forskning viser at poteten lever helt til den er gjennomkokt..

(helt sant)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...