Gå til innhold

Noen kokker her inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte bare på om det er noen kokker her inne, og hvordan dere fungerer på jobb? Men tanke på lukter, løft, stress osv.

Selv er jeg fremdeles sykemeldt pga mye kvalme og oppkast frem til nå. Men håper å være snart tilbake på jobb...

Jeg synes det er veldig kjipt å være sykemeldt, spes etter at legen sa at kokker blir som oftest permitert før andre pga magen før fødsel. Har litt dårlig samvittighet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei og hopp:))

Med førstemann jobbet jeg fulltid som kokk ( og i tillegg noen vakter som bartender) .Jobbet vel 100% fram til 2 måneder før termin, også trappet jeg ned til 50% pga myyye vann i kroppen fram til permisjon:))

Det var aldri snakk om å bli sykemeldt tidlig pga løft og ukurrante arbeidsforhold. Løftet så lite jeg kunne:) Men jeg var veldig godt trent da jeg ble gravid, kanskje det hadde noe å si... Klarte ikke å trene pga kvalme i begynnelsen av graviditeten, så da kom jeg ikke i gang senere heller:( hehe så jeg la på meg 25 kg, men mesteparten kom den siste tiden.. Men jeg var jo et hormontroll uten like da, så sikkert ikke så veldig artig å jobbe med;) haha.

Og magen var i veien så det holdt til tider den, men ikke før senere i graviditeten... Uansett er det et veldig tungt yrke hvor du sjeldent kan ta pauser når det passer deg og kroppen din! Så du må nesten bare kjenne etter hva du orker selv uavhengig hva andre måtte mene:))

Lykke til:)

Skrevet

Jeg er og kokk,har ansvar for ei kantine hvor jeg koker til 70 mann alene!! er sykemeldt pga kvalme og blir det videre pga tunge løft og tungt arbeid alene,morkaken er langt nede og skal ikke løfte mye.

Bedriften vil enten ha meg fullt ellr fullt sykemeldt så da får di pigade bare ver tenke eg....tilrettelegging er tydeligvis veldig vanskeligt....

Så den vonde samvittigheten min er på vei vekk nå....

Pass på løfta og stresset,ingen takke deg så samvittigheten kan du hiva på hyllå:)

Skrevet

Jeg jobbet som kokk sist jeg var gravid. Da jobbet jeg 100% til uke 30. Da ble jeg sykemeldt. Magen var i veien, så jeg rakk ikke fram til kjøkkenbenken. Måtte lage meg et platå etterhvert slik at jeg kom høyere opp. (Er jeg 158 høy og fikk et stort barn)

Hadde grovkjøken nede og produksjonskjøkken oppe, så etterhvert greide ikke bekkenet mitt å gå opp og ned trappa hundre ganger pr. dag. Fikk ikke noe tilrettelegging.

Skrevet

Tusen takk for tilbakemeldinger jenter....

virker som om det er vanskelig å tilrettelegge, og det forstår jeg jo og.

Vi har trapper ned til kjølene og tørrlageret, så det blir en del turer opp og ned i løpet av dagen.. er redd det blir tungt. men det er jo bare å gjøre det beste ut av det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...