Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #1 Skrevet 2. november 2009 Jeg hater feitinger. De er de ekleste menneskene jeg vet om. Jeg kan ikke gå ute på gaten eller på fest uten at det sitter eller står minst en i nærheten. Jeg ser på hvordan de ødelegger kroppene sine, jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å være så blottet for selvkontroll og disiplin. Skammer de seg ikke? Lukter gjør de også, og det er ingenting som er verre enn å sitte ved siden av de på bussen. Det burde være ulovlig å være feit. Jeg skulle ikke være nødt til å betale skattepenger bare for at disse menneskene skal kunne fikses opp på et sykehus etter at de har brukt livet sitt på å voldta kroppen sin. Ekle usunne mennesker, de gjør meg kvalm. Feite folk er mindreverdige mennesker. De fortjener å frosses ut og behandles som annenrangs mennesker. Det har de igrunn bedt om selv. Jeg er ufin sier du? Mobber jeg? Generaliserer jeg? Godt mulig. Prøv dette. Bytt ut ordet "feiting" med "røyker" og les teksten en gang til, og legg merke til hvor forbausende mer politisk korrekt teksten min blir med en gang. Man skulle nesten trodd det var en brosjyre fra staten faktisk..
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #2 Skrevet 2. november 2009 Men kjære deg, er du en støtt røyker? Den holdninga møter jeg faktisk hver dag, og jeg er tykk. Hvis du føler deg bedre med din last når du rakker ned på meg, så værsågod! Røyk gjerne mer, det gjør det ikke til en bedre person, og det gjør deg heller ikke bedre enn meg. Blæda =P
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #3 Skrevet 2. november 2009 Noen skulle nok ha vært en spermflekk på lakenet... Og da mener jeg deg HI. De fleste legger av seg fjortissnykker når de vokser opp, og iallefall får barn. Ser at du ikke har vært like heldig. Håper barna dine klarer å lære seg virkelige verdier her i livet, og ikke blir merket av dine dårlige holdninger.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #4 Skrevet 2. november 2009 Jeg røyker ikke. Jeg bare fant teksten litt interessant hvordan man kan oppfatte den på ulike måter om en gruppe blir byttet ut med en annen gruppe
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #5 Skrevet 2. november 2009 Les den en gang til og se om du skjønner poenget
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #6 Skrevet 2. november 2009 Feit betyr ikke illeluktende. Røykere stinker!!!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #7 Skrevet 2. november 2009 HI fant teksten interessant og regner med at hun ville sjekke ut reaksjonene, jeg syns selv det var interressant og se hvordan synet på teksten forandret seg når man byttet.. Dette var jo bare på gøy.. Du over her som har et seriøst problem.. herregud, er det mulig
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #8 Skrevet 2. november 2009 Jeg ser poenget ditt jeg hi. Nå tror dere som har svart, at hi er ute etter å provoserer med innlegget. Men det eneste hun ber dere om, er å se det fra forskjellige vinkler. Hun rakker ikke ned på feite folk, men skrive om det...så kan dere prøve å bytte ut ordet "feite folk" med rlyke folk... Slik jeg oppfattet det hvertfall...
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #9 Skrevet 2. november 2009 Poenget er ikke å sammenligne, men å se hvordan man kan oppfatte en tekst på ulike måter. Hva skjer om man bytter ut "feitinger" med "innvandrere" for eksempel?
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #10 Skrevet 2. november 2009 hehe.. skjønte ikke helt denne du over her.. les en gang til du:)
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #11 Skrevet 2. november 2009 Takk, det var det som var poenget. Første gang jeg leste den så fikk jeg også hakeslepp. Helt til jeg kom til slutten og så endret hele teksten seg på grunn av en setning. Utrolig!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #12 Skrevet 2. november 2009 Var det som var poenget med teksten og at det kan lønne seg å lese alt
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #13 Skrevet 2. november 2009 Hater du folk som har kreft også da?? Da mener jeg de som har kreft pga røyking eller usunn livsstil! Eller de med diabetes 2 som har fått det pga for mye sukker og usunn mat! Har du barn? Hva om en av de ble overvektige i ungdommen eller voksen alder.....vil du hate dem da? Det finnes mange mennesker som lever veldig usunt, men som bare ikke legger på seg....altså det synes ikke på dem at de ødelegger kroppen sin på samme måte som de som blir overvektige av et usunt kosthold......hater du de? De har heller ikke selvkontroll med hva de putter i seg....men det synes ikke utenpå....hva med de? Har du ingen i familien din eller vennekretsen din som er overvektig? Og hvis noen av dem blir det.....hater du de da? Du har seriøse problemer i hodet ditt HI......SKAFF DEG HJELP!!!!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #15 Skrevet 2. november 2009 Kjære 20;37 Du bør lese poenget med innlegget en gang til, var jo ikke det HI mente.. hehe
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #16 Skrevet 2. november 2009 Les den en gang til og se om du skjønner poenget HI
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #17 Skrevet 2. november 2009 Haha, du burde skaffe deg briller, å lese teksten en gang til. Syns det hadde en mening, og er interresant at man kan bytte ut enkle ord, og det får en helt annen betydning. Man ser jo bare åssen folk reagerer..
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #18 Skrevet 2. november 2009 De fleste tok den, men like interessant at hver gang så er det noen som går "fem på" og tror det dreier seg om hets av overvektige og røykere. Da jeg leste den oppdaget jeg iallfall noe interessant om meg selv: At jeg reagerte på to helt ulike måter når det gjald feitinger og når det gjald røykere. Og hadde ordet "feiting" vært byttet ut med "alenemødre" så hadde teksten fått en helt ny vri
Gjest Skrevet 2. november 2009 #19 Skrevet 2. november 2009 Syns kanskje teksten er noe krass og skjønner godt at folk ikke ser "poenget" ditt. Men jeg skjønner faktisk hva du mener Hi, og det fikk meg faktisk til å tenke at det er noe i det du skriver. Kjente jeg ble mere og mere irritert over det jeg leste, helt til jeg kom til poenget. Da kobla jeg hva du var ute etter^^
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #21 Skrevet 2. november 2009 HI, det er bedre å være tjukk i ræva enn tjukk i hodet
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #22 Skrevet 2. november 2009 Foreslår at du leser det en gang til
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #23 Skrevet 2. november 2009 Smalt det fra rett kjeft...... (til anonym 20.50)
Gjest lillemamsi Skrevet 2. november 2009 #24 Skrevet 2. november 2009 skjønner poenget ditt HI, ville bare si det. Virker ikke som det er særlig mange her som "tok den"
Gjest Skrevet 2. november 2009 #25 Skrevet 2. november 2009 Hehehe.. joda, men det er ikke alle som vil klare å se det^^ Det er alt for mange sterke meninger om slike ting, at det er få som klarer å se det fra flere sider
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå