Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #1 Skrevet 2. november 2009 Jeg deler kontor med en kollega som har fått påvist svineinfluensa i nærmeste famile. Selv er han frisk foreløpig, så han vil gå på jobb. Men jeg får angst, hva om han er smittebærer eller i inkubasjonstid, og smitter meg som er gravid, selv om han ikke har symptomer selv ennå??
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #2 Skrevet 2. november 2009 tropp opp med smittefrakk, munnbind og hansker. Sprit deg hver gang han snakker med deg, og ta av deg munnbindet, host og hark rett på han for så å ta på deg munnbindet igjen.. kanskje han tar hintet da??
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #3 Skrevet 2. november 2009 Så lenge han er frisk så ser jeg ikke problemet. Om AS Norge skal sende hjem alle friske som har vært i kontakt med folk som har svineinfluensa så kan vi like gjerne legge ned bedriften innen fredag
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #4 Skrevet 2. november 2009 Problemet er at når/hvis han blir syk, kan han ha vært smittebærer lenge. Og jeg er i risikogruppen, og vi jobber TETT sammen... HI
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #5 Skrevet 2. november 2009 Alle KAN bli syk. Det å kunne bli syk er ikke grunn nok til å holde seg hjemme fra jobb
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #6 Skrevet 2. november 2009 Du kan jo evt. vaksinere deg, så slipper du å være så nervøs.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #8 Skrevet 2. november 2009 Smitte varer visst mange timer i ett rom så luft flere ganger om dagen, ha med sprit å hold avstand eller sykemeld deg. Å leve i frykt skaper bare unødvendig stress for deg og barnet..
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #9 Skrevet 2. november 2009 Virus overlever ikke i rom. Det er dråpesmitte som må til
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #10 Skrevet 2. november 2009 Han smitter ikke før han har blitt syk!!! Og så lenge du ikke sitter oppå han, og tar littegranne forhåndsregler når det gjelder hygiene så går det nok bra.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #11 Skrevet 3. november 2009 *noterer: ikke sitte oppå kollega*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå