Gå til innhold

Mannen min er så slem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle bytte bukse i dag, og tok av meg den gamle. Han spurte hva jeg skulle, og jeg svarte på fleip at jeg skulle ut og løpe naken i gatene. Da sa han: "Det er bra, så kan stramme opp litt. Ta litt trappetrening også".

Så stod jeg der uten bukse på og følte meg dum og stygg og med dinglelår full av cellulitter...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde mannen min sagt det, hadde jeg ledd godt tror jeg og kanskje svart "siden det henger på deg også, kan du jo prøve å fange meg":-) Humor er viktig i et forhold og selvironi:-)

Skrevet

Hadde ikke tatt meg så veldig nær av det, både mannen min og jeg fleiper om hverandres kropper.... Fleskefeiten....

Skrevet

Høres ut som han ville bare tulle litt og ikke mente å være slem. Hvis du sliter med selvbildet ditt er det jo naturlig at du oppfatter dette som noe veldig negativt. Jeg og kjæresten min tuller veldig med hvordan vi ser ut, og det går greit, men noen ganger så tar han det litt for langt og jeg føler meg ikke særlig bra etterpå. Men det er uten at han mente å være slem.

Er dette noe mannen din gjør ofte? Vet han at du ikke liker det?

Skrevet

Ja, det som er problemet er at det skjer lignende ting ganske ofte. Han VET at jeg blir såret, og at jeg har hatt problemer med kropp/vekt hele mitt voksne liv. Men det går bare ikke inn!

I tillegg er han ganske godt trent selv, og har dessverre ikke mye som disser som jeg kan mobbe ham for.

Skrevet

kanskje du heller burde bruke energien på å fortelle mannen din hvordan du føler, og ikke ukjente her. ingen her som kan hjelpe deg.

er vel ingenting å ta på vei for?

Skrevet

Det jeg tenker er at enten så terger han deg bare, fordi han vet at det plager deg. Men egentlig så er det ikke noe som plager han.

Eller så vil han at du skal begynne å trene og ta vare på deg selv.

Skrevet

Slem? Hvor da?

Når en mann sier noe på den måten, så er det for å være ironisk. Ingenting vondt i det han sa slik som jeg oppfatter det ihvertfall. Mannen min og jeg driver på å tuller med hverandre og "fornærmer" hverandre hele tiden, rett og slett fordi vi kan. Vi vet at det bare er ment på fleip, og vi har selvironi nok til å takle det.

Faktisk tror jeg at mannen min hadde blitt hatet av mange her inne som tydeligvis tar seg nær av alt mulig...

Skrevet

Jeg synes ikke det var pent sagt, og ironi kan man spare seg til ett tema en ikke har komplekser for eller som er del av ett selvbilde en har slitt med over flere år. Skjønner godt du er lei deg!

God klem!

Skrevet

Jeg synes IKKE det er greit å dra sånne spøker, spesielt siden han vet at du har problemer med selvbildet.

Synes det er ondskapsfullt, jeg hadde også blitt lei meg.

Skrevet

Har fortalt ham mange ganger hva jeg føler. Ville bare lufte det her også.

Men jeg lurer på om dere hadde svart sånn hvis venninner av dere kom og var såret på den måten. I så tilfelle er jeg forundret hvis dere har noen.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...