nr.3 :) Skrevet 2. november 2009 #1 Skrevet 2. november 2009 Husker ikke hvordan det har vært ved tidligere svangerskap. Blir det bedre mot slutten når babyen synker litt lenger ned? Er akkurat begynt i uke 34 nå så det er ikke så lenge igjen, men jeg blir gal av konstant halsbrann. Føler at ingenting hjelper. Tygger novulacid, mandler, love hearts, melk, sjokolade.... Får halsbrann av absolutt alt jeg spiser!!!!! Og jeg våkner på nettene av det. Er lei av det nå! Noen som har andre tips??
enlitentil Skrevet 2. november 2009 #2 Skrevet 2. november 2009 Åh, du har all min medfølelse. Er i uke 31 og har det likedan. Men det spiller ingen rolle hva du spiser, det er jo det at barnet tar plass som gjør at man får halsbrann - ikke som utenom svangerskap at noen typer mat trigger det... Jeg tygger noen tabletter fra apoteket som heter gaviscon. Syntes de hjelper hvis jeg tar minst to og en stund etter mat. Det gjelder å ikke drikke eller spise etter man har tygget tablettene og ta nye tabletter etter du spiser neste gang igjen. Jeg tenker at selv om de har begrenset effekt vil de beskytte spiserøret slik at man ikke får varige problemer med halsbrann. Sist jeg gikk gravid hadde jeg halsbrann helt inntil barnet mitt ble født. Under fødselen også... Ikke særlig oppmuntrende, jeg vet, men vi er alle forskjellige - kanskje det går over hos deg. La oss håpe;)
milla75fikk en gutt Skrevet 2. november 2009 #3 Skrevet 2. november 2009 Mitt beste råd er Gaviscon! Flytende helst, da slipper du å tygge tabletter før du svelger det hele. Det er ikke godt, men det er verdt det!
Lillespire ღdesemberbabyღ Skrevet 2. november 2009 #4 Skrevet 2. november 2009 Hei:) Føler virkelig med deg. Jeg er i uke 37 og bærer barnet langt ned, og er likevel veldig plaget med halsbrann. Hos meg er det slik at jeg får mer halsbrann av kaffe og av tomatpuré, så det forsøker jeg å unngå. Jeg tar Nyco, og det hjelper meg veldig! De selger det i dagligvarebutikker. Får håpe du finner noe som hjelper for deg!
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 2. november 2009 #5 Skrevet 2. november 2009 va extremt plaga sist svangerskap da jeg gikk med tvillingene. prøvde alt! fant til slutt redninga i LINK tabletter. gaviscon kasta jeg opp bare jeg så flaska så det funka heller dårlig! melk var også lindrende men drakk da 4-6L om dagen.
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 2. november 2009 #6 Skrevet 2. november 2009 Jeg plages også litt med det i det siste. Er i uke 31 nå. Flytende Gavison hjelper alltid!!
villemo26 Skrevet 2. november 2009 #7 Skrevet 2. november 2009 Eg har hatt et helvete med dinna halsbrannen. Våkner og spyr om natta vist eg snur meg. Men har funne et par ting som hjelper: Kutte ut bbrød og anna gjærbakst til kvelds.. et heller en halvsein middag. Tygg Link forebyggande, før halsbrannen kjeme.. Og ha flytande Gaviscon ståande ved senga, vist du våkner.. Rør ut ei t-skei natron i et glas vatn og drikk... Dette hjelper litt for meg, men har fremdeles halsbrann... må gjere alle tinga for å ha en ok dag...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå