Gå til innhold

Hadde dere gitt en av kattungene bort til denne mannen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kattunge igjen nå, som egentlig skulle til en jeg kjenner. Men så har det skjedd en del ting.. han har ikke strøm der han bor(ubetalte regninger på nesten 20000)Han har generelt dårlig råd, og med en gang han får penger, så drikker han de opp. Kjøper sjelden mat, det er ikke første pri. Da tenker jeg at siden han tenker sånn, så vil ikke jeg gi han pusen. Hadde i utgangspunktet lova han katta da... og i dag fikk jeg mld..om jeg kom ned med pus. Nei sa jeg, og forklarte han hvorfor.. men han mente det ikke var no problem. Men det er jo det samma som at jeg ikke bryr meg med åssen pus får det...

Han ringte meg nå, men jeg orka ikke ta tlf.. for jeg vet hva det ender med..

Hva hadde dere gjort? jeg har kjent denne mannen i 20 år, og han er en venn av fam...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes ut som om det var KJEMPELURT å gi den mannen en forsvarsløs kattunge, you go girl!

Skrevet

Nei, jeg hadde ALDRI gitt et dyr til en mann, eller kvinne, som ikke engang kan ta vare på seg selv

Skrevet

Er det jeg prøver å fortelle den fyren.. men som sagt, så lova jeg den bort til han før jeg visste alt dette her.. Og nå står jeg her...jeg vil ikke gi han den, og jeg vet han er drit sur nå. og jeg får høre det fra andre i familien om at katta ikke kommer til å lide osv... jeg vet bare åssen han har behandlet dyr før(han har hatt dyr som han ikke klarte å gi ordentlig mat) Men det er det tydeligvis ingen som ser nå..bare jeg...

Den er så snill og god den pusen at det er synd om den skal bli ødelagt pga det... pusi fikk 3 men det er den som er igjen som er den godeste...

HI

Skrevet

Nei, han klarer jo ikke ta vare på seg selv, så hvordan skal han da kunne ta vare på et annet levende vesen?

Aldri i livet.

Skrevet

nei ikke gi den til han hvis det er en sjanse for at den ikke blir bra nok behandlet..stakkars lille pusen

Skrevet

Du har ansvar for katten og at katten får et godt hjem. At mannen blir sur er irrelevant. Du kan ikke med viten og vilje gi en katt til en slik mann bare fordi han ble sur

Skrevet

Nei, da er det faktisk bedre å avlive pusen!

Ikke gi et menneske som ikke engang klarer å ta vare på seg selv et dyr. Du kommer til å angre hver gang du tenker/hører om han.

Send han en melding å skriv det at du ikke visste om hans økonomiskesituasjon og at du heller vil gi pusen til noen som h*n ikke blir en byrde for økonomisk.

Skrevet

IKKE gjør det! Du skylder ham ingenting, ingen har rett til å ha et dyr og du har gode grunner til å gå tilbake på "løftet" ditt. Ditt eneste ansvar er at pusen får et godt hjem, og det er et enormt viktig ansvar. Mannen overlever garantert uten en katt, men katten kan komme til å lide hos denne personen. Hva andre måtte mene er helt irrelevant og det kan du glatt heve deg over.

Skrevet

Tusen takk for gode svar :) måtte bare ha andres mening. satt nettopp å snakka med ei venninne av meg, og ho mente han kunne hatt godt av det... men jeg vet hva han har på samvittigheta for å si det sånn. en hund han hadde banka han til ho hørte på han, og mat....ho var heldig om ho fikk litt middagsrester om dagene.

Tror nok den pusen blir hos meg......har angst for å gi vekk pusen.. mamma fikk den ene, og ei jeg jobber med fikk den andre, og jeg vet de får det godt....

HI

Skrevet

Herregud, dette blir jo bare verre og verre! Banket hunden sin! Er det mulig?

Hadde jeg kjent deg og du hadde gitt en katt til en slik mann så hadde jeg ringt politiet på dere begge for dyremishandling.

Du må ikke finne på å gi ham en katt!!!!

Skrevet

Fikk mld hos han nå IGJEN.. kommer du med katten i morra, jeg har både varme og mat, så den lider ingen nød.

NEI sa jeg, det gjør jeg ikke...og sånn er det bare

HI

Skrevet

"men jeg har jo lovt denne mannen det"?? er du hjernedød eller menneske? mennesker som han burde ikke ha dyr, og det burde ikke du heller hvis du ikke klarer å ta denne avgjørelsen selv..

Skrevet

Jeg ville jo høre deres mening da.. ja, jeg hadde lova han pusen, men ja, jeg tok det tilbake også... har slitt med det i et par uker å vite at jeg må si nei til han....

HI

Skrevet

Kan jo hende at denne mannen trenger en venn...?

Det finnes mennesker som tar bedre vare på dyra sine enn seg selv, men nå kjenner jeg jo ikke denne mannen. Men hvorfor love han en pus når du vet hvordan han er??

Skrevet

Når mannen banket hunden sin så er det klart at han ikke burde ha dyr

Skrevet

jeg sa ja, fordi jeg ikke ante at det stod så jævli til med han. Det er noen år siden han hadde den hunden... men jo mer jeg tenker på det, jo sikrere blir jeg i min sak...

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...