Gå til innhold

Leggkramper

12/12---) lykke! *høggravid*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er så plaga med leggkramper om ettermidag/kveld. Finnast det nokon råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg sliter med leggkramper når jeg våkner om natten og strekker ut beina... tar GJERNE imot råd jeg også!!!!!

Skrevet

Tar magnesium hver kveld og det har fungert veldig bra for meg :)

Skrevet

prøv dette!!

jeg var også ekstremt plaget med kramper i leggene...minst 3 ganger om natta...hver natt...

kjøpte en 10 pk med noen kjempe små men utrolig sterke magneter på europris, la fire av disse i "legg området" rett under strekklakenet i senga...ca 20 cm mellom hver magnet i en firkant...viss dere forstod det...hehe.....

har de 2 siste mnd ikke hatt et eneste leggkrampe anfall når jeg har sovet i min seng...(bank i bordet)...men var på overnatting for en mnd tid siden, og da kom de med en eneste gang!!! allerde første natta, utrolig men sant....prøv!!!

Skrevet

Har aldri hørt om dette med magneter før, men hadde jeg hatt kramper hver eneste natt hadde jeg definitivt prøvd det.

Jeg har urolige ben om kvelden og noen ganger kramper om natten. Tror det hjelper med magnesium-tabletter. I hvert fall har jeg perioder hvor jeg husker å ta tablettene og føler at jeg ikke er fullt så plaget. Tar også Omega 3 samtidig med magnesium, så hvem av dem som egentlig hjelper vet jeg ikke....

Skrevet

Jeg har klokketro på å drikke masse vann! Medfører mange tisseturer, men foretrekker tross alt det. Mener det har berget meg unna mange svangerskapsplager.

Skrevet

I tillegg till magnesium finns en bra yogaövning du kan göra i sängen: växelvis flexa och sträck ut foten medan du sakta höjer benet i luften. När du kommer helt upp, gör du samma rörelse nedåt. Växla sedan ben. superbra för blodcirkulationen!

Skrevet

Støttestrømper gir noe lindring.

Ellers har jeg hatt kjempeeffekt av kinesiotaping. Da bruker fysioterapeuten en spesiell type tape og en teknikk som reduserer spenningen i muskelen det gjelder. Funker 100 % på meg :)

Skrevet

Jordmor gav meg følgende råd:

Bruk støttestrømper HELE dagen. Sett dem på før du setter bena ut av sengen, og ikke ta dem av før du skal legge deg igjen. Drikk en flaske Tonic water på kvelden. Den inneholder små mengder kinin, og dette er krampeløsende. Helt ufarlig å drikke, og hjalp veldig godt for meg sist svangerskap :-)

Skrevet

magnesium og/eller magneter, fungerer som gull!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...