Gå til innhold

De med MS. Er de i faresonen av influensaen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En jeg kjenner litt, har MS men i mild grad. Og så lurer jeg bare på om de er av de som er ekstra utsatt i disse tider.

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Medisinene vi som har MS får virker inn på imunforsvaret, eller svekker imunforsvaret, så vi er både ekstra utsatt for å bli syk, og vi er vel også ekstra utsatt for å bli veldig syk, om vi først blir det.

Men om venninna di ikke går på medisiner så skulle ikke hun være ekstra utsatt.

Skrevet

Jeg kjenner også noen med ms.. og jeg tenker mye på vaksinen om dagen. Vet jo at en av bivirkningene er skader på nerver, og ms er jo en nervesykdom.. Derfor tror jeg (MIN konklusjon) at jeg ikke syns de med ms eller de som kan arve dette skal ta vaksinen ihvertfall.

Jeg har ikke pratet om lege ang dette, eller jo.. har såvidt fått tatt en sjapp prat, da legen ikke visste om de med ms. Sa ikke mere, men sa at de som ikke hadde kjempeproblemer med astmaen ikke trengte å ta den.

Men dette vil jeg gjerne høre fra flere, hva tenker du?

Skrevet

Så godt kjenner jeg henne ikke at jeg vet om hun bruker medisiner. Jeg vet bare at hun er lett angrepet, og det viser ikke i det daglige. Hun er i nesten full jobb, også.

Jeg er bare redd for å gjøre noe som kan skade. Så derfor lurte jeg. Jeg vet vel for lite om MS, så jeg vet ikke helt kategorien den kommer under. Er det nevrologisk?

Takker for svar:)

HI

Skrevet

Jeg går på medisiner, og vi er alle anbefalt fra sykehuset å ta vaksinen.

Skrevet

Jeg ha muligens MS (har ikke ville tatt prøven som gir et endelig svar), og fastlegen sa jeg var i risikogruppa og skulle vaksineres.

Skrevet

Jobber med MS og ALS-pasienter til daglig og de som enda er tidlig i sykdomsforløpet skal vaksineres hos oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...