Gå til innhold

Er dette hysterisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som har en datter med cf. Hun kan ikke få vaksinen pga allergi.

Nå har de tatt henne ut av bhg, og isolerer henne fra å være sammen med andre barn og voksne enn de som er vaksinert.

Jeg forstår det delvis, men samtidig så kan jo dette vare i månedsvis....

Vet ikke hva jeg selv hadde gjort om jeg var i samme situasjon, men jeg er kanskje veldig lite hysterisk?

Hmmmmmmm

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke i det hele tatt!

Livreddende kan det faktisk være.

Hadde gjort det samme selv tror jeg.

Skrevet

Cystisk fibrose er en alvorlig og stygg sykdom, hadde ikke nølt med å holde barnet skjermet om barnet ikke kunne fått vaksinen.

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan den sykdommen er, så skal ikke uttale meg om det er hysterisk å holde henne hjemme eller ikke, men hvis det er en sykdom som gjør at det er stor sannsynlighet for at hvis hun blir smittet, så går det dårlig, så kan jeg skjønne det. Har selv en venninne som har en bror som er multihandicapet med nedsatt lunge og nyrefunksjon og han ble smittet av svineinfluensa. Heldigvis gikk det bra, men det var flere dager de gikk og var redde for at det skulle gå motsatt vei av det det gjorde og det unner jeg ingen, heller ikke at det ender dårlig:-(

Regner med at de har snakket med lege ang vaksinasjon, men jeg vet at mange med eggeallergi tar vaksinen, bare at de gjør det med lege tilstede sånn at de kan få behandling hvis de reagerer på vaksinen, for det er egentlig få som reagerer.

Skrevet

Hadde gjort akkurat det samme som henne. Den kan jo være farlig å få for henne.

En av min samboers nærmeste ligger og kjemper for livet mot svineinfluensaen. Må si at vi har fått ett helt annet syn på sykdommen.

Skrevet

Hadde gjort det samme og jeg er i grunnen ikke så veldig hysterisk.

Skrevet

Nei, det syns jeg ikke er egoistisk.

Skrevet

Hehe, HYSTERISK mente jeg.

Skrevet

Jeg hadde gjort det samme.

Skrevet

Har isolert mine 3 barn i 2 uker nå jeg, så da er nok jeg også hysterisk. Min mellomste datter har hjernecyste og nedsatt immunforsvar. Dette gjorde vi i samråd med skole og barnelege, gikk kjempefint. Ungene fikk vaksinen sin og etter 2 uker var de trygge!! Hadde de ikke fått vaksine, så hadde vi nok måtte gjort dette lengere. CF er en grusom sykdom, styrke og tanker til din venninnes familie :)

Skrevet

Er det pga. allergi mot egg hun ikke kan ta vaksinen? Det finnes jo en annen vaksine, som eggeallergikere kan ta.

Skrevet

Ehm, du var da kjempe forståelsesfull HI, vet du egentlig hva denne sykdommen innebærer?

Skrevet

Selvsagt ikke... hun beskytter jo bare barnet sitt fra en alvorlig sykdom som det tross alt er ganske sannsynelig at hun vil få.. Håper hun kan tåle en annen type vaksine seinere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...