Gå til innhold

uff, vanskelig valg... skal dere vaksinere dere samt deres barn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ætter mykje fræm å tebake vaksinerte æ me. Mykje pga jenta mi på 2 år, vil ikkje at ho ska vokse opp utn mamman sin.(i værste fall)

E vældi usekker om vi ska vaksiner ho..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vaksinerte meg ikke, og skal ikke vaksinere sønnen min heller. Vi er friske sunne folk som klarer oss uten medisin til vanlig, så tror immunforsvaret vårt er bra. Nå har jeg nettopphatt svineinflu og det gikk fint heldigvis! Men det er ikke no gøy dette her, så forstår dere som tar vaksinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo tatt alle andre vaksiner... Syntes også det var vanskelige valg...

 

Hvor langt er du kommet som har hatt influensaen? Kunne du ha født i sykdomstilstand tror du? Det er det jeg har tenkt mest på... At jeg ser for meg masse komplikasjoner om jeg skulle bli syk tett opp til fødsel. At det ender med keisersnitt og en kjip start på livet til barnet som kanskje vil være smittet osv. Tipper flere av dere ser for dere skrekksenariet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok den for en uke siden og angrer ikke:) Min sønn skal også få den når den tid kommer for med utbrudd på skole å ha en nyfødt baby hjemme som alle skal være borti så tror jeg det er det rette.Vil jo ikkje at babyen skal bli syk heller:)

Men det er et vanskelig valg å ta.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er opprettet egen facebook gruppe idag der folk kan registrere bivirkninger. Jeg håper (ikke) at noen vil skrive inn hvis de er gravide og har tatt vaksine/fått bivirkninger. Det er jo det alle er redde for.

 

På en you tube link jeg fant på facebook sin svineinfluensa side idag, sa en utenlandsk forsker:

http://www.youtube.com/watch?v=R3ePa8ZgKAk

 

" noe av det siste han sier er at skaden på fosteret kan komme av mobiliseringen av morens immunforsvar.

Cytokiner. Og da kan det bety at for noen vil også vaksinen være farlig. "

 

Det er tragisk oppfølging og opplysninger vi gravide får. På en annen side stod dette på Pandemi.no idag:

(Står at hadde man hatt tilgang til annen type vaksine, skulle gravide fått den.)

http://www.pandemi.no/pandemi/risikogrupper/r_d_til_gravide_og_ammende_491174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym 23:14 her:

 

Vel, skulle sikkert ha klart å født hvis jeg måtte, men det hadde ikke vært deilig... Den sykdomsgreia varte bare i en dag, feber osv, men var jo slapp og hadde ekkel pust i flere dager. Jeg er glad jeg er ferdig med den for å si det sånn....! Vi gravide får visst den værre sa legen min, men det stemmer jo ikke med alle det da heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig i tvil men endte opp me å vaksinere meg, og vil vaksinere min sønn på 1.5 i bunn å grunn kom d til at værste scenario kom av å ikke ta vaksinen da man kan risikere å miste barnet... Dessuten hvem er jeg til å tvile på de som har så mye utdannelse innen medisin, og jeg tar alle andre vaksiner de ber meg om uten å tenke to ganger over det. Jeg hadde kun det vanlige symptomet med vond arm. Men første natten var jeg så redd at jeg hadde tatt feil valg så jeg våknet flere ganger og trodde jeg holdt på å bli kvelt.. veldig ekkelt!! men glad jeg tok den, da er jo babyen også beskyttet når han kommer ut, for man kan fort få slike sykdommer på sykehuset også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vaksinert meg. Ikke for min egen del, men for babyen sin del. Jeg er tror helt sikkert at jeg ville overlevd dersom jeg hadde blitt smittet, men jeg tar ikke sjansen på at barnet mitt skal bli sykt når hun kommer til verden.

 

Når mor vaksinerer seg vil hun produsere antistoff mot influensaviruset som går over morkaken og beskytter barnet når det blir født. (Så lenge mor blir vaksinert mer enn to uker før fødselen.) Det er kjempegod grunn til å vaksinere seg synes jeg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I repotasjen over lurer man på om det er sammenheng mellom spontanaborter og vaksinering... gjør jo ikke valget for meg om vaksinering lettere:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vaksinert meg...Skjønner ikke at dere lurer på om det er det rette å gjøre lenger. Nå er det gått over et halvt år med ytterligere testing av vaksinen, og alt tyder på at det er en ufarlig vaksine. Ikke hør på og les artikler laget av vaksinemotstandere. Hør på fagfolk og de fremste ekspertene på området, vær så snill!!!!

 

Det vil alltid være noen som får mer alvorlige bivirkninger enn andre når et så stort antall mennesker vaksineres- men det er IKKE urovekkende mange med alvorlige bivirkninger- langt ifra. Det er heller ikke påvist sammenheng mellom spontanaborter og vaskinering...Det vil, desverre, alltid være en viss andel gravide som mister sitt barn...Ikke urovekkende tall her heller- kun en tilfeldig kobling.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...