Patetica fåkksi Skrevet 2. november 2009 #1 Skrevet 2. november 2009 Som Sydenbeboer har jeg en juleklokke som ligger tre uker foran dere andres, siden posten er en viktig partner i disse tider. Som det elskverdige mennesket jeg er har jeg i den anledning blitt bedt med på juleverksted hos en person med akkurat samme tidsklokke som meg, av akkurat samme grunn. Problemet er at jeg ikke har deltatt på noe slikt siden barneskolen. Jeg kan lage sånne papirringer, eller papir ringer (Ja hallo?). Men flettekurv? Glemt det. Hva annet lager man..tja, pepperkakehus er ikke noe problem. I fjor limte jeg sammen fire vegger og et tak fra Ikea, men melisen inneholdt alt for mye vann, noe som førte til takras og en voldsom snøhaug i husets hage. Frøkna på to kan unnskyldes (Neeeei Rami du skal ikke flette kurven sånn!! Du ser vel at det ikke blir noe kurv?) men jeg trenger et lynkurs, helst før hun som raider siden under kallenavnet Lykkeliten2 kommer over dette. Spesielt dette med oppførsel og tekke. Takk.
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 2. november 2009 #2 Skrevet 2. november 2009 hehe busted! ta det med ro! jeg skal laere deg flettekurvene om igjen jeg og du vil aldri glemme de igjen.. ellers kan vi lage fine kremmerhus med glitterstas paa, eller stjerner til vinduene - du kan vel origami og utklippingskunst? slapp av, vil legger listen lavt, jeg gav jenten min mindreverdighetskomplekser for limingen og klippingen sin i fjor- skal ikke gjoere det igjen.. en skjev julekurv, er bedre enn ingne julekurv.. ang. etikette og oppfoersel? alt er lov, bare ikke klag paa nescafeen min -eller vel, du liker vel ikke kaffe
Gjest sug lut Skrevet 2. november 2009 #3 Skrevet 2. november 2009 Klipp to sirkler av papir, av hver sin farge. Brett hver av dem på midten. Sett de to feite runde magene mot hverandre og skyv dem sammen så har du en kurv, to enkle limstrøk og en fiks hank er alt som trengs. Og ellers - drikk gløgg.
Patetica fåkksi Skrevet 3. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 3. november 2009 Gløgg selger Ikea, grisengryntgrøt har jeg faktisk så det kan jeg ta med, på Iceland selger de engelsk saft. Jeg lurer på om vi skal lage julekort i år kanskje? I fjor bestilte jeg dem fra Moonpig (takk til meg selv, nå fikk jeg den sangen på hjernen og. Moonpiiiig. MoooonPIIIIIIG. MOOOOOOONPIIIIIIIG DOT COOOOOOM) og frøken Fryd fikk røde øyne som hun ikke hadde på originalbildet. Dessuten kan man ikke bruke de tre norske bokstavene så det er litt av en utfordring å skrive "Godt nyttår" og "ønsker" m.m. Jeg vil atte du skal ha det fint i jula og til neste , ja, du veit 2009. Konklusjon; ja jeg snekrer dem selv i år, takk for samtalen.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 3. november 2009 #6 Skrevet 3. november 2009 Du bruker ikke melis til å lime sammen hus med.. du bruker smelta sukker. obs obs..det blir jævlig varmt.
Libido- Skrevet 3. november 2009 #7 Skrevet 3. november 2009 kan du ikke lage dorull nisser da? Enklere blir det ikke =)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 3. november 2009 #8 Skrevet 3. november 2009 god jul og et riktig godt 2010?
Patetica fåkksi Skrevet 4. november 2009 Forfatter #9 Skrevet 4. november 2009 Oi :: den hadde jeg ikke tenkt på, jeg kjørte meg fast i "de beste ønsker for" siden jeg ikke kunne skrive "år". Vips der fikk du rabatt for bildet. Og jeg brukte ikke melis til å lime sammen veggene da, men til å pynte på taket. Det er greit at jeg er en julegjøk men det får være grenser! Her er Moonpig-sangen: Kommentarene beviser at det ikke bare er meg som henger meg opp i sangen. Moooonpiiiiiiiiig.
Anne-B. Skrevet 4. november 2009 #10 Skrevet 4. november 2009 Jeg har gått for julekortvarianten med et stykke kartong og et fint stempel. Nevnte jeg at jeg hater scrapbooking? Veldig imponert over hva folk får til med det der, men selv eier jeg ikke tålmodighet eller den type kreativitet.
Jodasåneidaså Skrevet 4. november 2009 #11 Skrevet 4. november 2009 Jeg var visst immun mot moonpiiig. Men har fremdeles spider piiig på hjernen: (Litt lav lyd, dessverre. Frekt.)
Anne-B. Skrevet 4. november 2009 #12 Skrevet 4. november 2009 Forøvrig er det viktig å ikke jukse når det gjelder å få mandelen! Den skal vises fram, at man har svelget den gjelds ikke. Hmfr.
Turid Laila Skrevet 4. november 2009 #13 Skrevet 4. november 2009 Dorullnisser, evt. tørkerullnisser om du liker de litt høye! Også kan du lage snømenn feks. med sånne isoporkuler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå