Astra71 - tvillingmor Skrevet 2. november 2009 #1 Skrevet 2. november 2009 Som noen av dere vet, så har jeg vært syk av engstelse i helgen fordi jeg fikk småblødninger på fredag og har hatt til dels sterke menssmerter resten av helgen. Jeg skulle egentlig på UL til torsdag, men var så sikker på at det hadde gått galt at jeg ringte Haukeland og fikk time på gynekologisk poliklinikk i dag. I morges da jeg våknet, kjente jeg at alle symptomene mine var så godt som borte. Det var det siste 'beviset' jeg trengte - jeg var på det tidspunktet skråsikker på at jeg enten hadde en tom fostersekk i livmoren, eller et fosteranlegg som var dødt. Jeg sa til legen at jeg var helt sikker, men at jeg likevel gruet meg til å høre henne si resultatet. Hun hadde selvsagt stor forståelse for det, men sa at 'det kan jo egentlig være litt godt å få vite det, også'. Og det var jeg jo enig i. Så begynte hun å kikke på skjermen sin. Hun var helt stille. Veldig lenge. Jeg var i grunnen ikke spent en gang, siden jeg var så sikker i min sak, men etter hvert måtte jeg bare spørre: 'Ser du noe?' Og da svarte hun jammen meg: 'Ja. Jeg ser ett foster, og såvidt jeg kan se, er det hjertebank her, også!' Da gikk alt rundt for meg. Jeg måtte spørre om igjen. Legen tok seg lang tid med målingen, hun lurte først på om fosteret kunne være litt lite. Men til slutt konkluderte hun med at det var ca 8 mm, og etter tabellen var visst det helt normalt! Jeg trodde jo nesten ikke det hun sa, og spurte om jeg kunne få det skriftlig...(var nok litt i ørska).. På grunn av blødningene og smertene jeg har hatt, så anbefalte hun meg likevel å ta UL på torsdag førstkommende, også, slik at vi kan sjekke at utviklingen går som normalt. Går det an å ta så feil?! Jeg må innrømme at jeg den siste timen har tenkt mye på hva som gjorde at jeg var så skråsikker. Jeg er nok bare rett og slett så livredd for å gå på enda en smell at jeg ikke tillater håpet å snike seg inn i det hele tatt. Men det tragiske resultatet av denne 'forsvarsmekanismen' er jo at jeg har hatt det helt forferdelig hele helgen, uten at det var grunn til det! Snakk om forsvarsmekanisme som virker mot sin hensikt... Jaja. Jeg tør fremdeles ikke se lenger frem enn til torsdag, men i mellomtiden må jeg gjennom en kraftig omstillingsprosess, der jeg skal bli kvitt klumpen i magen og gjøre en innsats for å glede meg over dagens gode nyhet! For jeg SKAL klare å glede meg over dette :-)
lillebie på`n igjen Skrevet 2. november 2009 #2 Skrevet 2. november 2009 åååå så bra )))) jeg visste du kom til å se et bankende hjerte )))) nå må du NYTE å være gravid!! ) nå ble jeg glad altså - ventet og ventet på innlegg fra deg siden halv ett jeg ))men går du ikke på progeston støtte? i danmark praktiserer de at man går til 12 svangerskapsuke - det gjorde at jeg slappet litt mer av hvertfall )
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 2. november 2009 #3 Skrevet 2. november 2009 Dette var gode nyheter Astra71:D Er så lettet og glad på dine vegne nå, kjenner jeg blir helt rørt:o) Håper så inderlig noe av frykten din forsvinner nå og at du klarer å nyte det faktum at du er gravid med en spire med bankende hjerte. Jeg ønsker deg all mulig lykke til videre, dette må jo gå bra nå)
Astra71 - tvillingmor Skrevet 2. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 2. november 2009 Hei lillebie, så godt å høre at du blir glad for meg :-) Hm. Jeg tror jammen jeg skal ringe Haugesund i morgen og dobbeltsjekke dette med progestan. Jeg trodde også at jeg skulle gå på denne til uke 12, men sykepleier der sa at jeg skulle trappe ned og deretter slutte på den, fordi kroppen skal produsere dette hormonet selv nå. Men det føles litt utrygt, på en måte? Særlig siden jeg vet at andre går på dette de første månedene. Jeg sluttet for over ei uke siden. Jeg ringer dem i morra og spør en gang til for å være på den sikre siden :-)
Astra71 - tvillingmor Skrevet 2. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. november 2009 Tusen, tusen takk kjære Lie79! Ja, tenk, de sier jo at når man har sett et bankende hjerte, så øker sjansen til 95% for at det skal gå bra! DET kan jeg tenke på i dag, hehehe. Nå ønsker jeg bare inderlig at du kommer etter veldig snart! Husk at hvis det er håp for meg, så er det håp for alle! Stor klem.
Pia76.. Skrevet 2. november 2009 #6 Skrevet 2. november 2009 Jammen kjææære vene da ,,,,,dette var jo arti å høre )))) Tenk att du skulle få oppleve å se att hjertet slo da )))))))))))))))))))))))) Du som ikke hadde trua idet hele tatt ) Gratulere så MASSE.... Å no SKAL du slutte å bekymre deg ,,,,,Du har sett hjertet slå,,,,hoooiiii dette går jo din vei dette )))))))))))))))))))) Klæææææm
sitron72 Skrevet 2. november 2009 #7 Skrevet 2. november 2009 wow dette er helt supert astra, nå ble jeg glad på dine vegne!!! :-D
Astra71 - tvillingmor Skrevet 2. november 2009 Forfatter #8 Skrevet 2. november 2009 Takk skal dere ha Sitron72 og Pia76! Dette er helt uvirkelig... Og husk også at hvis det kan lykkes for en gammel traver som meg, så kan det lykkes for alle :-)
sitron72 Skrevet 2. november 2009 #9 Skrevet 2. november 2009 Ja tenk å klare det på 8.forsøk da gitt! Og ikke gi seg! Det er helt fantastisk Hurra.
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 2. november 2009 #10 Skrevet 2. november 2009 Hipp hurra! Det var dagen beste nyheter! Jeg er bare såå lettet og kjempeglad på dine vegner! Intiusjonen min var at du fortsatt var gravid, og takk og lov for at alt er i skjønneste orden!!! :-))) Jeg tror du blir en helt nyydelig mamma! ;-))
Astra71 - tvillingmor Skrevet 2. november 2009 Forfatter #11 Skrevet 2. november 2009 2barnsmor, kjære venn :-) Tusen takk for dine alltid like fine ord! Vil gjerne at vi slår følge, slik at det blir babyer på oss begge i 2010 :-)
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 2. november 2009 #12 Skrevet 2. november 2009 Dette har du fortent! Gratulerer så masse! Hils spiren! Flink og lydig må jeg si...
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 2. november 2009 #13 Skrevet 2. november 2009 Nei men der ser du. Blødninger betyr ikke at man automatisk mister. Som sagt så blødde jeg fom rd 10 tom 7+4 så det kan fint gå bra.... Nå som du har sett hjertebank og liv så er jo sjansen ennå større for at alt skal gå bra
Phoenix1 Skrevet 2. november 2009 #14 Skrevet 2. november 2009 Åååå...dette e jo helt fantastisk!! Så utrolig herlig!!! :) Masse lykke til videre!!
MK73 Skrevet 2. november 2009 #15 Skrevet 2. november 2009 Nå ble jeg varm om hjertet, Astra! Gratulerer :-) Ja, du får jobbe litt med deg selv - tror det har vært ganske så vanskelig å være deg de siste ukene. Våg å kjenne litt på lykken... Det er viktig å ha den følelsen med seg, også for de som er blant de uheldige som ikke kommer i mål. ..og enda viktigere for deg, som skal bli mamma til sommeren.
Rose69 Skrevet 2. november 2009 #16 Skrevet 2. november 2009 Stakkar, så mye man skal gjennom!For noen nerver! Men endelig godt at det er fint nå.Og vi gelder oss til å høre om neste UL.Dette går så bra skal du se :-) Klem///
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 2. november 2009 #17 Skrevet 2. november 2009 Der kan du se - dette gikk jo kjempebra! Fra å være bekymret for at det ikke var liv til å være litt lettet over at det ikke er to ;-) Lykke til på torsdag! Klem
Astra71 - tvillingmor Skrevet 2. november 2009 Forfatter #18 Skrevet 2. november 2009 Takk skal dere ha, kjære BIM-venner! Ja, det har falt en bør av mine skuldre nå i kveld. Men kjenner jeg er helt utladet, skalv på hendene da vi skulle spise middag. Så i kveld blir det sofaen, TVn og meg :-) Og selv om det viktigste for meg akkurat nå er at det er liv der inne, så må jeg også innrømme at jeg trakk et lettelsens sukk da jeg hørte at det var én spire, og ikke to, ja. Tror ikke jeg hadde taklet et tvillingsvangerskap, jeg med alle mine bekymringer, hehehe. Tusen takk til alle dere som holdt motet oppe på mine vegne da jeg bekymret meg som mest, og takk til alle som har tatt seg bryet med å skrive noen trøstens ord. Dere aner ikke hvor mye det har betydd! Nå ønsker jeg bare at dere alle skal få oppleve dette - det fortjener dere! Og det kommer nok, til den som ikke gir opp :-) Stor klem til alle fra meg
MammaHåpet Skrevet 3. november 2009 #19 Skrevet 3. november 2009 Så fantastisk å höre dette, Astra, helt vidunderlig....ta det med ro nå, nyt livet og ta vare på deg selv. Önsker deg all lyke til;)
Frid78 Skrevet 3. november 2009 #20 Skrevet 3. november 2009 Så fantastisk Astra!=) Håper du klarer å kose deg med spiren din! masse lykke til!=)
Søskenhåp adopterer Skrevet 4. november 2009 #21 Skrevet 4. november 2009 Så flott. Har bekymret fulgt tråden din.... Da får vi bare krysse fingrene videre! Ja jeg hadde vel ikke akkurat ønsket meg tvillinger jeg heller, har jo gått gravid med en og synes det holdt leeeeeenge.... :-) Jeg tar mitt siste forsøk uke 1. Ville ikke ta det før pga. vi skal til syden i jula, da måtte jeg ruge der nede og vil ikke ødelegge ferien min for å si det sånn. Har ellers begynt på papirmølla til adopsjon :-) Det er heldig vis ikke så lang behandlingstid i kommunen her jeg bor. Kos deg med spiren! Selv om ja jeg vet det er bekymringer når en går gravid også...
benelen Skrevet 4. november 2009 #22 Skrevet 4. november 2009 Å så gøy å lese! Jeg var jo igrunn helt sikker på at det kom til å gå bra med deg, men forstår at det eneste som hjelper er bekreftelsen! Kanskje vi møtes på et BIM treff her i Bergen en dag? Håper du klarer å slappe godt av nå og glede deg over det som skjer!
Astra71 - tvillingmor Skrevet 4. november 2009 Forfatter #23 Skrevet 4. november 2009 Hei, og takk for støtten! Godt at dere har hatt troen på at dette skal gå bra, det er en fin motvekt til min pessimisme som har ligget på lur helt siden jeg fikk den positive testen! Benelen - det hadde vært superhyggelig med BIM-treff :-)Har du vært med før? Er det en fast gjeng som møtes, og er det i såfall både prøvere og gravide der?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå