Gå til innhold

Noen her som har hatt barn med svineinfluensa??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva var de første tegnene?? I klassen til datteren min er et 6 stk hjemme nå, med feber...og hun klager over hodepine og er veldig slapp i dag...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, en påvist på sykehus, og to andre som trolig har det...

Skrevet

Ha var de første symptomeme,? Er de veldig dårlige, risikogrupper? God bedring!!

Skrevet

Jepps, liten gutt på litt over et år. Han kunne jo ikke si noe, da stakkar liten. Men tegn var: hoste/snørr, så feber, så urolighet/kunne ikke sove/bare gråt, så ble han kjempesliten, spiste ikke og lå bare og jamret i fanget/sov masse. Alt dette skjedde veldig fort, da. Han fikk Tamiflu innen første døgnet etter at vi merket noe var galt, funket utrolig bra :-)

Skrevet

Hun fikk plutselig feber og mye hoste. Sa hun hadde vondt i hodet. Nå er hodeverket forsvunnet, men hun hoster mye og ligger med +- 40 i feber på 5.dagen.

Om det er svineinfluensa kan jeg ikke si for sikkert, men legene "antok" det. Er forresten akkurat de samme symptomene som da vi hadde lungebetennelse i fjor.

Skrevet

Ja, gutten min på 5 år..

Han var blid og frisk da jeg hentet han i barnehagen, men bare en time senere satt han i sofaen og så skikkelig tufs ut. Enda en time senere hadde ha 39 i feber, det kom som kastet på.. Han la seg tidlig og våknet dagen etter med 40 i feber, var kvalm, hadde hodepine, vondt i halsen og hostet, ingen snørr. Han spydde en gang i løpet av dagen, klagde over hodepinen og sår hals. Var vanskelig å få ned feberen, fikk nesten dobbel dose paracet, lå i bare underbuksen og hadde kald klut på pannen men likevel fikk vi den bare ned til 39. En time senere var den 40 igjen..

Dag to hadde han bare 39 i feber og dag tre 38. Fjerde dagen hadde han nesten ikke feber (37,8), men hostet og var slapp. Femte dagen var han feberfri, men han var slapp, hadde liten matlyst og var ikke sitt vanlige sprudlende seg før etter 7-8 dager.

Kom inn til legen den dagen han hadde 40 i feber, men de tok bare en crp, den var på 21 så det var helt tydelig et virus. Pga symptomene mente de det helt sikkert var svineinfluensa, men de testet det ikke.

Jeg og lillesøster ble også syke, men ikke like ille. Vi hadde bare 39 i feber i 2-3 dager, sinnsyk hodepine (noe av det værste jeg har kjent), sår hals og hoste. Litt løs mage og slapp. Har vært værre syk før for å si det sånn.

Men 100% sikker på hva slags virus det var kan vi jo ikke vite siden vi ikke ble testet.

Skrevet

Sent svar her....

Påviste hadde feber, hostet, kastet masse opp- vanskelig å få kontakt med på flere timer (derfor innlagt) klaget over vondt i hodet, halsen og armene.

Kom gradvis faktisk, startet med forkjølelse og så kom det andre i løpet av ett døgn. Ble påvist ved prøve på sykehus.

Tilsvarende hos de andre, ikke så mye oppkast, men mye klaging på kvalme.

Første som ble syk er i risikogruppe. Alle har fått tamiflu. Ser ut til å gå bra ja :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...