NostraStoria Skrevet 2. november 2009 #1 Skrevet 2. november 2009 Har i det siste hatt en ekstrem kvalme som kommer snikende på tidlig ettermiddag og varer til neste morgen..Kjennes ofte ut som at all mat og magesyre er på vei opp halsen. Er dette kun halsbrann? Blir helt satt ut av dette, må holde meg helt i ro og holde hodet høyt oppe...Skal ta det opp med legen denne uken..Håpte noen av dere vet hva det er?
<3lovebaby<3 Skrevet 2. november 2009 #2 Skrevet 2. november 2009 Sliter med det samme jeg også, har egentlig vært lite plaget med halsbrann dette sv.skapet, men nå på slutten har det vært ekstremt plagsomt. Rett og slett vondt! Er kvalm jeg også og lurt på om det er normalt å bli det nå? Hvilken uke er du i nå? Det begynner å bli trangt for bebyen de siste ukene så det blir jo ekstra press opp mot mellomgulvet. Ikke lurt å spise store kraftige måltider iallefall. Eller etter uke 37 skal jo magen begynne å synke ned så da kan det lette litt mer på presset kanskje. Har du prøvd link forresten? Det fungerer best hos meg i allefall:)
NostraStoria Skrevet 2. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. november 2009 Vet at babyen presser alt oppover nå, men er bare i uke 31. Det kommer ikke etter store måltider heller (ikke plass til)..men har begynt å komme rundt midt på dagen eller tidlig ettermiddag. >Blir så kvalm at jeg føler jeg må spy. Trodde ikke det var vanlig å være veldig kvalm så seint i svangerskapet? Hva er link?
Lila84 Skrevet 2. november 2009 #4 Skrevet 2. november 2009 Link er syrenøytraliserende tabeletter som er god mot halsbrann. Men siden vi gravide som regel ikke har problemer med at vi har for mye syre, men heller for lite plass er det først og fremst Gaviscon som anbefales til oss. Det fås både i tabelettform, og i flytende. (Jeg synes tabelettene er forferdelig kvalme å ta, så jeg tar flytende) Gaviscon legger et slags "skumlokk" over lukkemuskelen slik at magesyra ikke kommer opp... På meg fungerer Gaviscon kjempebra. Prøv også Lovehearts, det funker også!!
12/12---) lykke! *høggravid* Skrevet 2. november 2009 #5 Skrevet 2. november 2009 Eg hive inn på nokon Lovehearts etter middag. Det hjelper! Så er det ikkje så lurt å ete banan og brunost rett før du legge deg iallefall...
NostraStoria Skrevet 2. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 2. november 2009 Takk for mange gode tips! Jeg får halsbrann lenge før middag, mer rundt lunsjtider..er det bare å tygge loveharts da også eller?
milla75fikk en gutt Skrevet 2. november 2009 #7 Skrevet 2. november 2009 Ikke lurt å spise appelsin, sjokolade eller brunost heller. Har hørt at gulrøtter skal hjelpe, men jeg har kanskje ikke spist mange nok....ingen effekt foreløpig i hvertfall. Gaviscon flytende eller tablett fungerer (best med flytende så slipper man å tygge tablettene først) hvis man bare klarer å svelge det... Er glad det bare er 6 uker igjen.
NostraStoria Skrevet 2. november 2009 Forfatter #8 Skrevet 2. november 2009 Hehe, hadde en klementinbåt - kjente det ikke var så lurt nei! Må man ha resept for Gaviscon?
Lila84 Skrevet 3. november 2009 #9 Skrevet 3. november 2009 Neida. Gaviscon kjøper du reseptfritt på apoteket!
Jahoo Skrevet 3. november 2009 #10 Skrevet 3. november 2009 jeg vil anbefale og ikke spise brød og bakevarer om kvelden. ta heller en lompe.. har hjulpet meg.. + ex antall slurker Gaviscon.. Hold deg langt unna appelsin juice og sure ting..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå