Gå til innhold

Kynnere, menssmerter, rier???? sukk....vanskelig...


Gjest

Anbefalte innlegg

Kynnere skal visst ikke gjøre vondt har jeg hørt...Har ikke kjent noe til disse jeg. Men i natt våknet jeg av skikkelig menssmerter og lå våken i halvannen time før de gav seg.... Nå, derimot, kjenner jeg skikkelig tak i ryggen og magen.Som om jeg hadde skikkelig luftsmerter... Hehe...Og de kommer og går... Jeg er forvirret.... Har faktisk termin i dag, og har ikke hatt noen tegn på at fødselen var rundt hjørnet før dette..... Men det kan jo ikke være rier dette? Åh...hvor er bruksanvisningen for førstegangsfødende??

Noen som kan hjelpe meg med å forstå hva som er hva? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jo høres ut som noe er på gang!! Jeg er førstegangsfødende og ingen ekspert altså...

Men i går kveld hadde jeg også masse tak i ryggen. Det gikk litt over på magen også. Dette holdt på i 3-4 timer med jevne mellomrom. Prøvde å legge meg i tolv tiden, men syntes det var ganske umulig og sove. Så satt oppe noen timer med disse takene i korsryggen som aldri ga seg. Sovnet til slutt i tre tiden endelig...

 

I morges da jeg våknet var det helt stille. Hadde time hos jordmor og forklarte det som hadde skjedd. Og hun mente absolutt at det var rierjeg hadde hatt. Fikk påvist 1-2 cm åpning. Nå har det startet litt opp igjen, men det er utrolig sporadisk. Blir spennende timer framover. men jordmor sa at det kan stoppe opp og gå noen dager...Ikke lett å bli klok, skulle gjerne hatt en bruksanvsining ja, men det er vel sånn at alle fødsler er litt forskjellige også...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp - hold meg oppdatert da:)

Her fortsetter noe lignenede rier hvert 20-30 minutt circa nå. Lurer på hvor det bærer henn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også på samme nivå som dere ;) har fått time til igangsetting på torsdag hvis ikke det skjer av seg selv før det da.. Har rier i hytt og pine, mest når jeg er i bevegelse osv.. var hos legen i dag, ho grafset tak og det var VONDT, så har blødd i hele dag. Det var noe som skulle modne og få igang prosessen. Noen andre som har vært hos legen og gjort dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...