Gå til innhold

kynnere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er plaget med en del kynnere, men opplever de ikke bestandig lik. Noen ganger blir magen kjempehard, jeg blir kvalm og uvel og vil bare kaste opp. Jordmor klarte ikke å undersøke leie på knøtten ved sist fordi magen min var for hard.

Eneste som hjelper når dette skjer er å få trekt opp genseren, slik at ingenting strammer, og legge seg nedpå en stund. Flere som oplever d slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja.. hehe.. !

Dette er nr 2 , så merker den enda bedre denne gang. Det kan gjøre veldig vondt noenganger. Men så lenge de ikke er regelmessige så er det vist ingenting å gjøre med.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får også kynnere av stramme klær og om jeg anstrenger meg fysisk. Jeg syntes de er ganske vonde iblant (er i svangerskap nr to) og leser flere steder at kynnere ikke skal være smertefulle...da kan det være falske rier, Men jeg får ikke dette helt til å stemme. Mine kynnere er stadig smertefulle og likner rier men varer jo ikke lenge eller kommer regelmessig, så det er vel ikke noe å bry seg om. Uansett er kynnere alt annet enn behagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 29+ nå og har ofte kynnere, særlig på ettermiddagen og kvelden, og etter å ha reist meg, gått eller trent, det skal ikke mye til. Magen blir steinhard og det kjennes av og til ut som det presser nedover også. Ikke særlig behagelig nei. Men JM sa at det ikke er noe farlig for babyen, jeg har lest et sted at livmoren gir babyen massasje. Vet ikke om det stemmer, men det er jo koselig å tenke på at det kan være bra for babyen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er også i uke 29 nå og har kynnere. Men de er ikke vonde bare litt ubehagelige. Magen er steinhard om morgenen og av og til på kvelden spesielt når jeg har spist alle måltider jeg skal ha i løpet av dagen. Da er magen stinn fra før. JM sier også at dette er normalt, livmoren forbereder seg på fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Absolut! Er med nr. 2 nå, og kjente ingenting med nr. 1. Det blir en del kynnere hvis klærne er bare litt trangt, og jeg går for fort. Jeg fikk mange timer på jobben bare med vonde kynnere, så måtte faktisk får en 100% sykemelding fra jobben pga av det. Jordmoren sa at de kan være stressrelatert også, men er ikke farlig hvis de blir borte når mann legger seg. Kroppen jobber som den skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...