minnicec Skrevet 2. november 2009 #1 Skrevet 2. november 2009 jeg er så nervøs for babyn. kjenner så lite liv synes jeg...men kjenner liv hver dag, men da kan det være et bittebittelitte spark i ny og ne..holde3r det,el burde jeg høre md jormor/lege?
<3lovebaby<3 Skrevet 2. november 2009 #2 Skrevet 2. november 2009 Slik har det vært for meg også den siste tiden(er 36 uker). Kjenner liv hver dag, men kan være stille i mange timer omgangen. Hvor mange uker er du? Babyene blir jo fort mye større siste ukene så de får mye mindre plass til å bevege seg enn før.De kan også begynne å få ett søvnmønster som de har etter fødsel også, da sover de jo også veldig mye.Syns ikke du skal bekymre deg unødig om du kjenner liv hver dag, det er det de spør etter på kontroll også. Føler du deg fortsatt veldig utrygg skal du dra på føden og få tatt en ctg eller en ul slik at du kan se at alt er som det skal:) Det er bedre å sjekke enn å gå rundt å være bekymret! Lykke til
Lillespire ღdesemberbabyღ Skrevet 2. november 2009 #3 Skrevet 2. november 2009 Hei. Alt er sikkert i skjønneste orden, men jeg ville ha ringt hvis jeg følte meg det minste usikker! Det er mye bedre å ringe en gang for mye. De er jo der for oss! Lykke til!
_Løvemamma_ Skrevet 2. november 2009 #4 Skrevet 2. november 2009 Jeg har fått beskjed om at fra uke 20 (eller noe sånt) bør man kjenne minst 10 spark hver dag, og at om det plutselig blir forandringer i aktivitetsmønsteret (mindre, svaker el) så skal man snakke med legen eller føden. Ikke fordi at det automatisk er noe feil, kan godt være det bare en vinkelen ubgen ligger i eller plassering av morkaken eller noe som gjør det, men for å være på den helt sikkre siden , og for å kunne gjøre noe med det tidlig om noe skulle være feil. For sikkerhets skyld ville jeg nok tatt en telefon til føden å hør hva de mener, så slipper du også å bekymre deg unødig
Fullrulle86 Skrevet 2. november 2009 #5 Skrevet 2. november 2009 ja men etter uke 32-34 vil en kjenne betraktelig mye mindre liv fordi det blir trangere om plassen! Så i praksis skal en kjenne mere liv mellom uke 20-32 enn fra uke 32 og utover. jeg spurte legen senest i dag og han sa at så lenge jeg kjente tydelig live hver dag holdt det i massevis:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå