lillesøster skal bli storesøster Skrevet 2. november 2009 #1 Skrevet 2. november 2009 eller blir det til at dere kjøper alt nytt til ungene? Vi har heldigvis mange å arve fra. Får påfyll til eldstemanns klesskap hele tiden synes jeg. Arver litt til lillemor og. Men jeg må si jeg synes selv det er stas å kjøpe nye klær til ungene også, eller når de får nytt i gave.
Lene~mor til tre Skrevet 2. november 2009 #2 Skrevet 2. november 2009 Jenta mi har ingen å arve fra så henne må jeg kjøpe alt til, mens gutten min arver klær fra sine 3 eldre søskenbarn så til han trenger jeg ikke å kjøpe så mye. Men han får jo en del nytt også.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 2. november 2009 #3 Skrevet 2. november 2009 Til eldste mann arver jeg klær fra en som er ett år eldre, er kjempekjekt. Men må kjøpe en del likevel. De bruker ikke samme fasong i bukser, så det blir fort litt feil med de i arv. Men det ser ut som det jevner seg litt ut nå.. Pga min vokser så sent må jeg kjøpe nye klær av og til fordi han rett og slett har slitt dem ut. Til nr to så arver jeg fra ett søsken barn av henne, og låner fra ett annet søskenbarn av henne. Er også veldig greit. Til nr tre så arver jeg fra ett søsken av henne. Den eldste sine klær gir jeg videre til en venninne. De to neste gir jeg videre til noen nieser av meg. Veldig kjekt og arve.
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 2. november 2009 #4 Skrevet 2. november 2009 Til sønnen har vi arvet litt klær. Da han kom til verden arvet vi to store pappesker med klær fra str 56 yil 74. Helt topp. Er veldig glad i å arve klær, og når sønnen har vokst fra sine klær sender vi dem videre til et vennepar med to gutter som er litt mindre enm vår. Vi har venner med med gutter for det meste, så foreløbig ingen vi kjenner med jente å arve fra.
skorpionfruen Skrevet 2. november 2009 #5 Skrevet 2. november 2009 Jeg har vært utrolig heldig begge gangene og det er jeg glad for. Nå blir det ingen i familien so arver, men venner fra oss igjen. Greit at andre kan dra nytte av det. Jeg vil ikke ha flere barn så orker ikke spare de bare sånn i tilfelle liksom.
❤ mamma til 2 ❤ Skrevet 2. november 2009 #6 Skrevet 2. november 2009 Sønnen min arver litt fra en kompis, som er en del høyere enn han. kjempe kjekt synes jeg. Snuppa mi har ingen å arve etter synes det er kjedelig, for det er kjekt med reserve klær i bhg, å som oftes kan klær brukes av flere. Vi gir bort alle klærene til snuppa til en vennine av oss begge som er 1 år yngere, har ingen som kan arve etter sønnen min, gir til fretex, å sender til noen som trengere det. Synes det er kjekt i dagens samfunn at det kan arves.
Ranveig R Skrevet 2. november 2009 #7 Skrevet 2. november 2009 Ungane våre har arva utruleg mykje, det er ikkje stort anna enn (ull)undertøy vi har trengt å kjøpe. Vi har arva minst halvparten av alt tøyet dei har ) Vi går mykje i open barnehage og der arrangerar dei byttedag innimellom; då tar alle med seg klede som er for små til ungane sine og legg det inn i ein "fellespott". Og så får alle gå rundt og forsyne seg med det dei vil ha. I tillegg har søstera mi to store nieser som ikkje har andre enn oss til å arve klede, så vi har fått mange bossekkar fulle. Tar vare på ein del, gir resten vidare. Når ungane våre veks ut av kleda sine tar eg vare på det som eg likar best (sånn i tilfelle vi treng det til fleire barn), og så har eg laga til ein kasse til kvar av dei med klede som dei har brukt spesielt mykje på eit tidspunkt. Skal ha det liggande til den dagen dei sjølve får barn, eller av andre grunnar fattar interresse for den slags )
moota m storebror&lillebror Skrevet 3. november 2009 #8 Skrevet 3. november 2009 Jeg arva litt babyklær til storesøster, men har egentlig ingen som jeg kan arve fra nå. Unntaket var da jeg tok med barna på besøk til ei venninne, hun ga meg 3 bæreposer meg kjempefine klær til lillebror!! =) Det kunne ikke passet bedre, for han trang så masse klær. Jeg var så takknemmlig!!! =) Ellers så gir jeg bort nesten alle klærne til mine barn. Gir dem til venner eller kjente, eller andre som har spurt om å få arve på dib og finn.
Tokatter_USA Skrevet 5. november 2009 #9 Skrevet 5. november 2009 Fordelen med å få barn sent, har jeg funnet ut, er at alle andre er ferdig med å få barn, helt sikkert! Men vi ligger ikke veldig langt etter i løypa, så de andre har ikke fått kvittet seg med alt ennå. Vi har kusiner på begge sider av familien som er tre år eldre, og to vennefamilier med bare jenter, to-tre år eldre enn vår. Vi har heldigvis også venner som er enda senere ute enn vi var, så vi kan sende de utvokste klærne videre. Klær som ikke blir brukt så mye må jo gå fra barn til barn i tiår! Noen av klærne, særlig de fra kusinen i Norge, som også arver mye, ser ut som de stammer fra 80-årene. Vi har i grunnen alt for mye, særlig med tanke på at Snups bare har noen få favoritter. Hun har dyngevis med fine klær som hun ikke vil prøve engang. Det eneste vi kjøper nytt er undertøy og strømpebukser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå