Gå til innhold

Til alle mødre:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg lurte litt på hva dere føler dere kunne gjort bedre/annerledes med 1.fødte????

Fikk ei lita jente i aug og har nå blitt litt obs på hva jeg har gjort feil, og at jeg har stresset litt for mye med henne istedenfor å stole på meg selv og kose oss. Det er jo bare oss 2 hjemme hele dagen:)

Det er godt med råd og vink fra mer erfarne mødre og jeg ønsker mitt år hjemme skal bli så bra som mulig for begge:)

Når nestemann kommer har man jo litt mindre tid men mer erfaringer.

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Du kan selv velge om barnet skal gråte utrøstelig hver gang det faller eller dunker borti noe - så lenge det ikke er superalvorlig vil din reaksjon, enten den er NÆMEN SLO DU DEG, SÅ UTROLIG VONDT med bekymringsstemmen eller OPPSAN, GIKK DET BRA? vil styre mye av barnets reaksjon.

Skrevet

Mine mange jeg-setninger som kunne fyllt en bok:

Jeg kunne ikke nok om søvn og lærte ikke det første barnet mitt gode nok søvnvaner tidlig.

Jeg plukket barnet opp for raskt, og han ble bært unødvendig mye.

Jeg introduserte ikke nok smaker tidlig nok, og gav for raskt opp når barnet ikke likte maten. De trenger mange forsøk, og så liker de det.

Jeg raste for mye rundt, og trilla istedet for å lære barnet å sovne uten stimuli.

Jeg undervurderte barnet. Med tolmodighet og oppmuntring klarer de mye tidlig t.d spise mat, bleieslutt, glidlås osv.

Jeg var ikke obs på i hvor stor grad barnet reagerer på min mimikk, kroppspråk og toneleie.

Jeg sa for mye nei.

Skrevet

så fin en tråd. Håper mange erfarne mødre svarer, for jeg er også fersk mor med planer om et flott år hjemme, men helst med litt mer kunnskap enn jeg sitter med nå..;/

Skrevet

Hehe,

ja jeg har sett at mine feil er:

jeg plukket henne opp med en gang hun lagde en lyd! Er blitt bedre på det nå heldigvis.

jeg skapte masse bry rundt henne for å få henne til å sove når hun ble overtrøtt istedenfor å bare la henne få mest mulig ro.....

en feil jeg enda gjør.... kremt... er at jeg tilbyr puppen ganske ofte.... jeg er så redd hun er sulten mens mange ganger er det andre ting.

Så fint at jeg får tips:)

Skrevet

Neste gang skal jeg:

*STRESSE myyyye mindre..

*Jeg tilbyddee puppene altfor mye, og trodde alltid han var sulten da han gråt. (Ikke rart han er en god plugg hehe..)

Plukket ham opp for raskt da han lagde lyd.

Være mer tålmodig! (Det er lov å prøve:)

Kjenne mine begrensninger på hvor sliten jeg er, og låne han vekk oftere på trilleturer;) Han var 1 år første gangen han sov borte nå nylig. Var jo ingen problem det hehe..

Skrevet

Med første mann gjorde jeg dette feil

1. ga pupp altfor ofte

2.ga pupp om natten for lenge

3. lot han ikke innarbeide seg gode søvn vaner, men det har godt bra nå

4. tok han opp når han skulle sove og lekte i stedet

5. sov for lenge om morgene uten å få rytme

6. ga opp når han ikke likte mat, sliter med det enda

7. Trodde ikke nok på meg selv. Var en del problemer med maten hans.han spiste ikke nok og la ikke på seg nok mente helse søster, sendte meg til lege. lege sa alt var helt fint. var MYE stress med det. Skulle stolt på meg selv, ungen var jo så frisk, glad og aktiv. han er enda veldig aktiv og veldig veldig tynn enda... Så skulle stolt mye mer på meg selv.

Skrevet

Virker som om de fleste sliter med det samme.

Sovemønster

For mye pupp

For mye stress

Ikke stole på seg selv og heller høre på 1000 råd.... noen kan være gode da.

;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...