Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #1 Skrevet 2. november 2009 Nå er det sånn at min datter har spart leeenge på hund,og min samboer har visst det hele tiden,han har sett vi har tittet på nettet.Og han vet at jeg skulle hjelpe henne litt med å spare.Jeg sa nå har hun snart nok penger ,han sa jaja. Og detta har vi prata om lenge. Jo da vi var å kjøpte en nydelig liten shih tzu,de blir ikke store nei. Vi kommer hjem og han blir drit forbanna og sier jeg vil ikke ha noen hund,vi dreiv å bygga hus og han sa kan få hund når vi flytter.Men herregud det er bare 3 mnd til vi flytter sammen til det nye huset. Nå sier han jeg flytter du får velge meg eller bikkja,jeg sa ingenting. Blei satt ut ,men jeg kvitter meg ikke med bikkja og sårer min datter nei,Han sa for en stund tilbake at jeg kom til å bli mere glad i en hund enn i han ,er det mulig?? Men sån er det vel når han skal bestemme over alt vi gjør og at mora hans stod på pinne for han ,da han bodde sammen med henne til han var 36 år..... Hva hadde dere gjort??
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #2 Skrevet 2. november 2009 Jeg hadde beholdt bikkja. Bikkjer går det an å få kustus på.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #3 Skrevet 2. november 2009 Jeg beklager å fortelle deg dette, men å skaffe dyr må voksne bestemme. Og er han ikke enig, så synd for deg. Det virker som om du kun har planlagt, og lovt din datter dette uten å høre med ham først hva han tenker om saken.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #4 Skrevet 2. november 2009 Om dere har kjøpt hund uten at han var enig i dette så skjønner jeg at han ble sur. En hund er et stort ansvar og hele familien må være med om man skal skaffe seg hund.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #5 Skrevet 2. november 2009 HADDE LURT VELDOG PÅ OM HAN VAR DEN RETTE FOR MEG....
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #6 Skrevet 2. november 2009 jo han har visst det hele tiden ,men trur han er sjalu på hunden.Og hver gang jeg har nevnt det så har han sagt jaja,og han visste at vi skulle hente den .Han får bare flytte ,så kan noen andre ta over etter meg med å vaske ,å stå på pinne til alle døgnets tider for mamma dalten .Mannfolk kommer å går alikevel .er nok drit lei han derfor driter jeg i det og . Nå kan jeg iallefall besøke venninner å få besøk av de,uten at han skal bli drit sur han må ha oppmerksomhet hele tiden
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #7 Skrevet 2. november 2009 Trur jeg ikke han er nei.Er en person som hele tiden skal ha makt,er jeg i butikken litt lenger så kommer han med en gang,er jeg ute med unga kjører han rundt å leiter etter oss.Jentungen går i 3 klasse han gidder ikke å være hjeme så jeg for godt på foreldre møter,aldri vært på noen møter. Så jeg beholder bikkja og han får bare flytte for finne seg ei annen ....
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #8 Skrevet 2. november 2009 Jeg skjønner samboeren din godt jeg. En hund er ikke noe en person i en familie eier, det er et levende vesen som har kontakt med hele familien. Derfor bør alle i familien ha noe de skulle ha sagt når det kommer til om man skal ha en hund og hvilken rase man evt skal ha. Slik du skriver regner jeg med at din datter har en annen far enn din samboer. Hvordan er fordelingen mellom deg og hennes far? Bor hun 100% hos deg eller er hun hos han annenhver helg, i ferier osv. Hvor skal i såfall hunden være når hun er borte? Blir den med? Eller er det du og din samboer som da har ansvaret for den? Jeg tror din samboer føler seg kjørt over. Det ville hvertfall jeg hvis jeg hadde bygget et hus sammen med en person som ikke viser meg såpass respekt at jeg blir spurt når det kommer til anskaffelse av et nytt familiemedlem. For det er jo det det er.
Gjest Skrevet 2. november 2009 #9 Skrevet 2. november 2009 Oj, ut fra hvordan du beskriver dette, så skjønner jeg innmari godt at han ble sur. Ser ut som dette er noe du har planlagt og mer og mindre tredd nedover hodet på fyren....
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #10 Skrevet 2. november 2009 Høres ut som hunden bare er den berømmelige dråpen som får begeret til å renne over, rett og slett en siste unnskylding for å gjøre slutt på et helt håpløst forhold. Dere får det sikkert bedre alene..
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #11 Skrevet 2. november 2009 Ærlig talt HI, du visste jo at han egentlig ikke ville ha noe hund? Hvorfor går du hen og planlegger å skaffe hund da? Har du vurdert at kanskje han forventet å få vite noe når det ble aktuellt å skaffe den hunden? Sønnen min har lyst på hund, og jeg kunne godt tenke meg å ha schäfer igjen, men når samboern ikke vil ha hund, og spesiellt ikke så stor, så går jeg da ikke hen og sier til sønnen min at det er greit bare den er litt mindre! Du visste at han ikke ville ha, og når alle ikke er enige, så er jo den saken grei. Da blir det ikke noe da! Jeg synes faktisk det er du som har vært egoistisk å lite hensynsfull her...
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #12 Skrevet 2. november 2009 Synes du har helt rett i å bli overrasket jeg. Høres ut som om dere har pratet om dette og han har visst hele tiden at dattera di skulle få hund. Nå eller om 3 mndr spiller ingen rolle. Bare en unnskylding for å utsette dette. For meg høres mannen ut som en bortskjemt drittunge, noe som også sikkert stemmer med at han har bodd hjemme hos MAMMA, og fått det som han vil der til han var 36. Dette i seg selv er varslellamper hos meg.....
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #13 Skrevet 2. november 2009 Seriøst, han her høres ut som min nåværende kjæreste, som veldig snart skal ut av mitt liv for godt! Kontrollerende, stor forlangende og mannsjåvinist. Om han vil flytte, la han flytte!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #14 Skrevet 2. november 2009 Behold dattera og hunden og hiv ut han stor ungen!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #15 Skrevet 2. november 2009 Beklager HAN høres ut som en sutrekopp som ikke engasjerer seg i ditt liv. Og DU har overkjørt ham angående hunden. DU og din datter hadde bestemt dere på forhånd ang hunden og skulle ha den samme hva. Så det er tydelig svikt i kommunikasjonen her - det kommer man seg ikke langt med i et forhold.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #16 Skrevet 2. november 2009 Han kunne vel sagt i fra for lengst at han ikke ville ha hund da! Han har jo tydelig visst dette lenge!! Hadde valgt hunden haddejeg vert deg! Kontrollfreaker synst jeg ikke noe om!! Er det hans dattter også? Hvis ikke du har unger med han hadde jeg ikke tvilt et sekund, og hadde vert glad for å bli kvitt han!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå