Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #1 Skrevet 2. november 2009 Huff. Kommer jeg til å klare dette? Alle regninger er betalt. Virker bare så utrolig lite med 2500 kr på 17 dager...
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #2 Skrevet 2. november 2009 Jeg har akkurat fått lønn og har 2100,- før regninger er betalt
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #3 Skrevet 2. november 2009 Synes det høres helt ok ut, jeg. Selv har jeg 1400 på konto, og lønn får jeg ikke før den 20. Men jeg har ganske mye mat i huset da, så jeg må bare fylle på med melk og brød. Og kollektivtrafikk. Skal holde det.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #4 Skrevet 2. november 2009 Nesten 150 kr pr dag er da virkelig nok å leve av om dere ikke er et dusin i familien eller noe.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #5 Skrevet 2. november 2009 Lag en handleliste FØR du går på butikken, og skriv ca priser bak,regn ut og se at du har nok og mer igjen. Går jo ann å lage litt lette middager og da. Men vi har fint klart oss på dette.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #6 Skrevet 2. november 2009 300 kr på konto 14 dager til lønn...
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #7 Skrevet 2. november 2009 Jeg har 1900 å leve på nå, og jeg må ut med 2 husleier nå med neste lønn siden jeg skylder samboeren det.. Men det høres da levelig ut? Handle en gang i uka, med handleliste så har du kontroll!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #8 Skrevet 2. november 2009 Supert Vi er bare to.. Så går kanskje greit da Har en del mat i huset og fylte full tank på bilen i går.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #9 Skrevet 2. november 2009 Det der blir jo ikke trangt engang.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #10 Skrevet 2. november 2009 det burde vel holde kjøp first price varer da vel ....hehe
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #11 Skrevet 2. november 2009 har 300kr på konto og 14 dager til lønn på 3,5 person. Kan bli hardt
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #12 Skrevet 2. november 2009 lucky you! Du er jo rik! Skulle ønske jeg hadde like mye som deg. men, men... Vi overlever nok...
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #13 Skrevet 2. november 2009 Har ca det samme, og føler også det er veldig lite. Hadde tenkt å kjøpe litt julegaver osv nå, men det får vel vente litt:) Har en bufferkonto, så det går nok bra, men er vant med å ha noen tusen til ja.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #14 Skrevet 2. november 2009 Da har dere alt for høyt forbruk kontra innekt Da må dere få nedforbruket, så enkelt er det.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #15 Skrevet 2. november 2009 har 8kr på konto og får ikke penger før den 25 nov....
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #16 Skrevet 2. november 2009 Hei alle dere med lite på konto! Hvordan kan dere leve ett liv som dette over evne ? Har dere tenkt over å sette tæring etter næring ?????
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #17 Skrevet 2. november 2009 2500 kr på 17 dager kan gå veldig bra:) hvor mangen munner har du og mette? hvor mye er det i frysen,skapene, kjøleksapet? kan du gå og la bilen stå? har du full tank? vi har 4 munner å mette og handler for 2000-3000kr pr mnd til husholdningen. vi bruker ikke bil og går i stedet for å ta buss... vil ogå annbefale deg å kutte ned på månedlige utgifter,sette opp budsjett og lage deg en buffer til de neste mnd...lag handlelister og ukeshandle. dette går så fint atte, med mindre du har 10 mil til jobben,avhengig av bil og 8 barn:)
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #18 Skrevet 2. november 2009 Har 50 kroner på konto og lønnsutbetaling er ikke før neste tirsdag! Har nok mat hjemme både i fryser og kjøleskap, må nok handle brød og melk, men har heldigvis noen småpenger her hjemme så vi klarer oss nok!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #19 Skrevet 2. november 2009 Uff, og jeg som trodde jeg hadde lite. Nå ser jeg at flere har det verre. det er ikke lett. Vi er jo bare to, men har en kjæreste som kommer en del på besøk. og han handler også mat. Tanken på bilen er full ja. Må begynne å skrive handlelister Det var lurt.. HI
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #20 Skrevet 2. november 2009 Må si jeg imponert over alle dere som klarer dere med mindre enn HI her! Jeg har 12 dager igjen til lønning og 6800 kr igjen på konto og synes igrunn at det er greit, men overhodet ikke velidg mye. Og da har jeg bare meg selv å tenke på...
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #21 Skrevet 2. november 2009 Vi har igjen 5000 kr på kontoen og jeg får lønn den 12 + pluss at jeg skal til tannlegen på onsdag og ordne to hull. Vil ikke ta av bufferkontoen, men det ser ut til at jeg bare må
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #22 Skrevet 2. november 2009 Har 6244 kr igjen og hele 22 dager til neste lønn. Syntes det er veldig lite. Men så svei jeg jo av 5000 på julegaver i dag og noen lapper før helgen å.. Men det går vel greit når man har en buffer konto med 238.000;
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #23 Skrevet 2. november 2009 Vi har, tilsammen på diverse kontoer og småpenger vi har skrapa sammen rundtomkring, ca 50 kroner. Vi er to stykker, en 4-åring i tillegg onsdag - torsdag. Vet ikke når vi får penger igjen, vi venter på diverse penger fra NAV og samboerens lønn (som de ikke fikk utbetalt forrige måned) som de får for 1,5 måned den 25. denne måneden. Jeg vil ikke si det har med dårlig planlegging å gjøre, men når jeg plutselig får bare halvparten av hva jeg skal ha fra NAV (en saksbehandlingsfeil fra dem som de tydeligvis trenger LAAANG tid på å rette opp i. Det er 7 uker siden den ble oppdaga og pengene skulle etterbetales så snart de fikk ordna det) og firmaet samboeren jobber for (som er i oppstartsfase) bestemmer seg for at den halve månedslønna fra de starta til første lønningsdag blir droppa å betale ut fordi de like gjerne kan ta det sammen med neste måneds lønn... Da sliter vi. Hadde vi hatt 2500 kroner å rutte med i 17 dager så hadde jeg gått rundt med et STORT smil om kjeften. Jeg hadde i hvertfall ikke tatt meg bryet med å syte om det på noe forum...
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #24 Skrevet 2. november 2009 Jeg har 2500 kr igjen på konto, og får ikke inn mere penge før om 1 uke. Men 2000 av disse kr, går til tannlegen i morgen. Så da sitter jeg igjen med 500. Men det er ikke så ille. Har bare meg og sønnen min her, så jeg må bare være litt økonomisk. Har også masse mat hjemme, så slipper å tenke på det. Trenger bare å supplerer med melk og brød, men det komme til å gå bra.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #25 Skrevet 2. november 2009 Jeg synes faktisk at dere ikke skal bry dere om hvorfor man er blakk, noen ganger i livet så er det sånn. Jeg føler meg blakk nå og jeg har 10 tusen på konto og 14 dager til lønn. Jeg vet at jeg ikke er blakk men jeg kan ikke gå og kjøpe meg hva jeg vil og dermed følelsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå