Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #1 Skrevet 2. november 2009 Skal gjøre oppgaver som må bli levert inn på fredag og jeg har såååånn angst for å skrive feil osv.. Det er føøørste gang jeg skriver en oppgave, og ønsker gjerne tips som kan være bra å vite når man skriver oppgave
Gjest sug lut Skrevet 2. november 2009 #2 Skrevet 2. november 2009 Ha en plan. Sett opp hovedelementene du skal ha med. Behandle dem separat og konsekvent før du trekker linjene mellom dem. Ta notater av alle kildehenvisninger fortløpende. Merk hva som er sitat, hva som er gjenfortalt. Resten er ditt. Gjør det nøyaktig. Du kommer ikke til å huske en dritt siste kvelden og det er kjipt å bli tatt for fusk. Skriv innledning til slutt. Først da vet du hva du har skrevet - og innledningen skal peke på den faktiske teksten din, ikke hva du tenkte på den første gangen du satte deg ned for å skrive. Rent praktisk: Lær deg referanseteknikk, det sparer masse bry. Ta sikkerhetskopier. I tillegg: gjør som jeg: hver gang jeg lagrer etter lengre tid setter jeg på et tall bak, så den fjerde gang jeg lagrer dokumentet heter det fx ølkjøkj4.doc. Sørg for å vite hvor langt du kan og må skrive. Senk skuldrene og sett i gang. Skriv noe, hva som helst, bare drodle for å å komme i gang. Som ellers er dørstokkmila lengst. Lykke til. De alle fleste overlever!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #3 Skrevet 2. november 2009 Det viktigste er å komme i gang. Og huske at du skal ha en innledning, en diskusjons/framstilligsdel og en avslutning, og disse skal henge sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå