Gå til innhold

Hva er problemet hennes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigefar og svigemor er skilt, og svigefar har "ny" samboer. De har vært samboere i ti år nå. Vi har også bodd hos de (i et eget hus) to år, så jeg kjenner henne godt. Hun er noe spesiell, ekstremt ryddig, hun blir sint om det ligger èn brødsmule på benken, og plenen i hagen skal være perfekt klippet. Hun har to sønner fra før, som får komme på besøk til de så ofte de vil i det store huset som er familie huset til mange generasjoner til min samboer. De har stor eiendom med bl.a basseng. Hun steller alltid opp med norsk tradisjonsrik mat og er gammeldags av seg. Hun er glad i meg og min samboer, og omvendt.

Nå har det seg sånn at hun er blitt bestemor til vår datter på 6mnd. De har fått være barnvakt flere ganger. Tulla har ikke vært så glad i å ta flaske, så vi har begrenset oss til maks 3t når vi har vært borte. Må si jeg er føler meg veldig heldig som får til amming, så derfor trente vi ikke mye på flaske de første mnd å trodde det ville komme av seg selv.

Tulla er veldig glad i grøt, og blir god og mett på det på ettermiddagen. Hun tar også flaske, DERSOM hun får holde den selv. Så vi har gitt beskjed om at de bare må gi hun flasken, så ordner hun opp selv.

Bestemor har aldri ammet, hun ga sine flaske. Og mener at tulla skal drikke på tradisjonelt vis, altså at bestemor skal holde flasken. Dessuten mener hun at tulla er altfor liten til å kunne holde flasken selv, selv om den har håndtak. Hun får heller ikke til å gi tulla grøt, å mener tulla spytter den ut igjen. Svigefar er ikke så erfaren på de områdene, så han mener (altså når de passer henne å vi ikke er der) at bestemor helt sikkert gjør ting riktig, så han griper nok ikke inn.

Vi hadde fest hos oss på lørdag, og da skulle de passe tulla. Da ringte svigefar klokken 12 å så at han kom med henne fordi hun ikke ville sove mer, de fikk ikke i hun flaske, og ikke hadde hun villet spise grøt før hun la seg. Dessuten var bestemor trøtt. Jeg tok hun inn på sitt rom å ammet, og hun sov resten av natten som hun pleier, så det var selvfølgelig ingen problem for oss. Men dette hadde vært planlagt i to mnd, og bestemor var forberedt på at de måtte opp et par ganger om natten.

Jeg synes det er veldig rart, at min mor og svigermor ikke har noen problemer med henne når de passer henne. Ikke min samboer heller, de gangene han har vært hjemme med henne alene. Hun sovner kl 19 etter grøt og bading. Får litt flaske i 23 tiden, og som regel er jeg hjemme til å amme i 4 tiden når hun er tørst igjen. Nå høres det ut som om jeg er ute hele tiden, men det har skjedd 5-6 ganger :)

Hver gang de har passet henne får vi beskjed om at vi må trene på flaske å dressere henne. Det har begynt å irritere meg at de ikke godtar svaret de får, hun tar fint flaske dersom hun får ordne selv, da sitter hun å koser seg med den! De har t.o.m fått se film vi tok av henne. Snuppa er verdens snilleste, prater og ler mye. Svigerfar sier han storkoser seg å gleder seg masse hver gang, men bestemor er den som helt tiden får han til å klage på flasken. Nå har hun begynt å si det selv, hun er gjennomskuet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...