Gå til innhold

Venter fortsatt på vaksine - 39 uker på vei

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, her i Bergen er man tom, og de skal få i løpet av uka, sannsynligvis. Er i min 40. uke nå. Noen av dere der ute som har tatt den så sent i svangerskapet, eller noen av dere som er like langt som meg som enda ikke har fått tatt den, men vurderer å gjøre det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen mi sa det ikke var noen vits, siden det tar et par uker før den virker.

Er også litt usikker med tanke på at de har stoppet den i Tyskland, Finland, Sveits og Usa for gravide. Som de sier...vi vet for lite om den, og risikerer ikke fosteret.

Så ikke lett dette her,...

Skrevet

Hei!

Etter mye om og men tok jeg vaksinen på fredag. Nøyaktig 1 uke før termin som er nå på fredag. Satser på at babyen får med seg litt på veien. Dessuten har jeg gått 14 og 11 dager over termin med de 2 første barna. Har en gutt på 2 og et halvt som har vært skikkelig dårlig siden lørdag, men over 40 i feber. Vet ikke om dette er svineinfluensa eller ikke. Var på legevakten, men de kunne ikke si noe sikkert den ene eller andre veien. Han er heldigvis på bedringens vei nå. Så langt har resten av oss sluppet unna.(bank i bordet) Håper vi slipper mer styr midt oppi fødselen. Ikke lett dette. Alle går jo rundt som tikkende bomber føler jeg.

Håper du får mulighet til å ta den snart! Når er terminen din?

Skrevet

Neste onsdag er min termindato ifølge ordinær ultralyd. (Ett par dager før etter egen beregning...) Lurer på om jeg skal ta den på torsdag eller ikke... Jeg er ikke spesielt redd for hva vaksina kan gjøre med barnet, egentlig, mest redd for at jeg skal bli slapp og småsyk av å ta den. Det er ikke noe kult å ha på toppen av en evt. fødsel...

Skrevet

jeg tok vaksina nå på mandag. å jeg har termin 10 nov . anbefaler alle å ta den mens dem er gravid.

Skrevet

Ja, jeg regner med å ta den så snart den kommer. Ikke kjekt å bli syk med et småbarn i huset... Og tar jeg den ikke nå, må jeg kanskje vente enda lengre siden jeg ikke er i risikogruppa lengre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...