Gå til innhold

Sliter litt med navnevalget, men hva synes du om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt det svææært vanskelig med å finne navn til lillegutt i magen (som skulle ha komt ut til nå by the way!), men en dag poffet plutselig navnet Torben opp i hodet på meg! Aner ikke hvor det kom fra, men synes det er ganske fint.

Uttales Tårben (ikke Tor-beeen som min mor sier!)

Det er jo litt spesiellt, kjenner ingen som heter det.

Hva synes du?

Takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt ærlig, så syns jeg det er litt merkelig som navn. Kjenner en gutt med navn Thorbjørn, som blir kalt Torben. Så for meg blir det rart å ha som navn.. :P

Guttenavn er så vanskelige. Det finnes så mange fine jentenavn, men guttenavn er virkelig vanskelig.

Skrevet

Supert navn! Hadde det på lista mi sjøl.

Skrevet

Torben er fint. Her jeg bor blir det like gjerne uttalt "Torben" som "Tårben". Om jeg skal blande inn min personlige smak så synes jeg Torstein er enda finere.

Skrevet

Har mer sans for det ordentlige navnet Torbjørn.

Torben høres ut som slurvete uttale av dette.

Skrevet

Ja guttenavn er vanskelig!

Skulle ønske jeg hadde et navn jeg bare MÅTTE ha! Når jeg leser på navnelister blir det til slutt som å lese tall, oppramsing rett og slett.

Det er jo for resten av livet og jeg er ikke så veldig fan av super spesielle navn. Navnet skal jo passe til en baby, et barn, en ungdom, en voksen mann og en eldre mann.

Det er så vanskelig!!

Takk for svar og synspunkter!

Skrevet

Ja du har rett i at det kan høres ut som en form for kallenavn.

Men jeg synes Torben høres ut som en pen, glad og munter mann med glimt i øyet. En som aldri blir helt voksen. Derfor passer det også til et barn.. Litt teit, i know!

HI

Skrevet

Synes Torben er kjempefint! Ligger høyt oppe på min gutte-navn-liste...:)

Skrevet

Jeg syns det er et helt fint navn. Jeg har ikke vurdert det, men det er fordi jeg har det i nær relasjon. Jeg kjenner en på 33 og en 1på 10 som bærer navnet.

Dersom du liker det så bruk det. At andre syns det høres ut som et kallenavn er jo svært personlig for akkurat den som svarer. Jeg kan jo synes at Rikke og Line høres ut som kallenavn eller som barn som ikke klarer å si navnet sitt, det er ikke en universell sannhet!

Skrevet

Kjenner en Torben og han er en skikkelig drittunge så derfor liker jeg ikke navnet

Skrevet

Nei det har du rett i!

Det er jo egentlig sånn at man skal ta det navnet man liker og ikke bry seg så veldig mye om hva andre synes, men samtidig er det jo barnet som skal bære navnet resten av livet og da kan det være litt greit å høre hva "resten av verden" synes om det =) Vil spare barnet mitt for et navn som er "tungt" å bære, på en måte...

HI

Skrevet

Hehe. Nei det er ikke lett å se bort i fra disse assosiasjonene!

Det synes jeg også er vanskelig og det påvirker nok mitt navnevalg også

HI

Skrevet

Tantungen min heter Thorben (uttales tÅrben).

Han er en så nydelig unge og derfor får jeg en slik god følelse angående navnet. Synes det er fint, men det er et navn man må bli vant med å høre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...