Gå til innhold

da har jeg vært til fødselsforberedende akupunktur!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

var ganske greit igrunnen...vet ikke hvor mye jeg tror på det, går mest for "gøy", og tenker at det kan jo i hvert fall ikke skade. :) men hun forklarte meg at det er gjort undersøkelser (i Tyskland) som viser at åpningsfasen kan gå fortere, jevnere, og mindre smertefullt for seg. og det høres jo unektelig bra ut! vi får nå vel bare se. :) skal igjen på torsdag, og to ganger neste uke.

hun sa at siste gangen vil hun sette et par nåler som de ikke har "lov" å sette tidligere enn rett før termin, pga at de kan sette i gang ting... (hun sa derimot at hvis kroppen ikke var rimelig klar for fødsel ellers, så skjedde det nok ingenting.)

spennende i alle fall! jeg håper det kan hjelpe ift at første gang kom barnet mitt ti dager over termindato, vil gjerne kanskje føde litt nærmere termin denne gangen. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tatt flere ganger - trodde det liksom skulle starte bang etter første gangen, men har tatt 4-5 ganger og det skjer ennå ikke noe, har termin i morgen, men psykisk føles det bra og hjelpe kroppen litt på vei da. Forhåpentligvis går alt MYE lettere etter dette :-)

Skrevet

Når begynner man med fødselsforberedende akupunktur? Noen som har noen erfaringer med akupunktur og seteleie? Altså for å snu babyen?

Skrevet

skjedd noe mer da...spennende,med førstemann fikk jeg akupunktur for at vanne skulle gå,og det ble fødsel den kvelden

Skrevet

Jeg lurer også på hvor lenge før man bør begynne? Hadde egentlig ikke tenkt å prøve noe sånt, men ting forandrer seg oppi hodet når det nærmer seg, gitt :-) Og det høres jo veldig bra ut om det fører til en smidigere fødsel, da!

Skrevet

på et skriv jeg fikk sto det at man gjerne kunne begynne i uke 35, men akupunktøren selv sa når jeg ringte henne for et par uker siden at det holdt å begynne et par uker før termin. :)

jeg går til en akupunktør som er i samme huset som kiropraktoren jeg pleier å gå til, det koster 350 kr per gang, men håper jo å slippe unna med maks fire ganger da hehe...

under forrige fødsel fikk jeg noen skikkelige riestormer, utrolig kraftige og smertefulle rier som varte i to-tre minutter, og jeg fikk ikke puste ut (bare inn!) - håper i HVERT fall å unngå det denne gangen. :) hadde det ikke vært for dem så innbilder jeg meg at jeg kanskje hadde klart meg uten epidural. mest sannsynlig ikke, jeg vet, men det var de heftigste der som gjorde at jeg sa ja takk! (det var jordmoren som foreslo det til slutt.)

men men, alle fødsler er forskjellige, det blir vel umulig å vite om det er det ene eller det andre som gjør det, hehe. :) jeg har i hvert fall en unnskyldning for å sitte og slappe av i et mørkt rom i en halvtime to ganger i uken, da, om ikke annet, haha! ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...