karius Skrevet 2. november 2009 #1 Skrevet 2. november 2009 Er litt rart med denne influensaen, mannen min ringte lege på fredag og sa han var forkjølet, hadde 39 i feber og hosta. Legen kunne ut fra dette si at det ikke var svineinfluensa...er ikke dette symptomer på nøffesyka også da? Jenta vår ble syk, har vært det i flere dager, ond hals og hoste, lite feber. snakket vi med legevakta som mente at dette ikke var svineinfluensa...jeg skjønner fremdeles ikke at de kan si det uten å ta prøver...Hun ble ikke bedre og vi dro på legevakta, som da kunne si at det ikke var svineinfluensa og mamma hønemor kunne slappe av.. Vi har nå i ettertid 2 tilfeller av svineinfluensa i nærmeste familie..de er heller ikke blitt testet..men legen på tlf sier at det er det de har.. Blir litt betenkt og tenker at det kanskje det vi voksne her hjemme har hatt som legen sier at det ikke var..men at vi har hatt en mild utgave..vi hoster fremdeles...bare synes hele opplegget er litt rart..Det samme gjelder medisin, noen får andre ikke, det bør jo være samme regler for alle.
Espoir Skrevet 2. november 2009 #2 Skrevet 2. november 2009 Jo, jeg synes dte høres litt merkelig og tilfeldig ut. Din familie hadde jo typiske symptomer, og uten å teste syns jeg det er rart at legen kunne avfeie en influensadiagnose.
3småtroll♥ Skrevet 2. november 2009 #3 Skrevet 2. november 2009 Ja du kan så si- jeg har også stusset litt over dette. Skjønner jo at de ikke kan teste alle, men er jo rart at folk med samme symptomer får forskjellige svar... Datteren min var hjemme hele forrige uke pga mulig svineinfl. Hun hadde vondt i hodet, feber og var kvalm den ene dagen. Dette hadde hun fredag-søndag.Mandag var hun helt fin og ingen av oss (vi er 5 i familen) har blitt smittet... Tviler på at det var det hun hadde, men da jeg ringte legevakten for å høre hva de syns fikk jeg beskjed om å holde henne hjemme en uke tilfelle... Er jo bedre å være litt for forsiktig da- av hensyn til andre hvertfall;) Som jeg sa til datteren min også- selv om ikke hun ble så syk av det (hvis det var det det var) så kan andre bli valdig syke av det så da vil vi jo ikke smitte andre;)
karius Skrevet 2. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 2. november 2009 hvis det var svineinfluensa vi hadde så har det passet bra denne uka, har ikke vært noen plass verken med den lille eller meg selv..så har forhåpentligvis ikke smittet noen:) de jeg kjenner som tror de er smittet har en liten baby på noen få mnd. Mora lurte på om hun kunne få tamiflu slik at hun ble fort bedre og kunne ta seg av dattera si, men det fikk hun ikke...så der er bestemor og passer babyen nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå