Kristi*trebarnsmor* Skrevet 2. november 2009 #1 Skrevet 2. november 2009 Ingen jeg kjenner skjønner hva jeg snakker om når jeg sier at det verker i ribbeina og jeg har vondt nedover langs begge sidene av magen. Er det virkelig ingen andre som har vondt på den måten når de er gravide? Jeg hadde det slik forrige gang også, men da kom det (såvidt jeg husker) helt mot slutten. Nå er jeg 30 uker og har hatt det sånn i nesten en måned. Det kjennes ut som ribbeinsbuen blir presset utover og fra hverandre og det føles nesten som strekksmerter nedover sidene. Våkner kl 05.30 og får ikke sove lenger fordi det er så vondt... Det er også vondt å sitte for lenge. Noen som har det liknende? Finnes det noen råd? Tanken på å gå slik i over to måneder til avskrekker meg, og jeg håper virkelig jeg finner en type smertelindring for dette, for det er virkelig usannsynlig vondt...!
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 2. november 2009 #2 Skrevet 2. november 2009 Jeg har det slik som du beskriver. Hadde det slik første gang også. denne gangen kom det tidligere, rundt uke 28. jeg så på skrekken med at jeg skulle ha det slik helt til jeg var ferdig, litt fordi at jeg tenkte dte kom til å bli værre. nå er jeg i min 37. uke og har det fortsatt slik. det ble ikke værre, men helle rikke bedre. men jeg har overlevd
Kristi*trebarnsmor* Skrevet 2. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. november 2009 Takk for svar Jeg er også veldig redd for at det skal bli verre...! Godt å høre at det har holdt seg stabilt hos deg Da får jeg håpe at det er på det verste nå.. for det tærer utvilsomt på tolmodigheten å ha det sånn.... Lykke til med nær forestående fødsel Tryne! (Jeg ble selv satt i gang med førstemann, og sitter igjen med en fin fødselsopplevelse:)
enlitentil Skrevet 2. november 2009 #4 Skrevet 2. november 2009 Kan det være at dere går med brister i ribbeina? Har jo hørt om mange som brister ribbein under graviditet og som får ut-bøyde ribbein av å gå gravide. Høres jo utrolig vondt ut!
2tettebabyer Skrevet 2. november 2009 #5 Skrevet 2. november 2009 jeg har det sånn. har egentlig hatt det hele graviditeten, er den eneste plagen jeg har og vil derfor ikke klage, men BH blir etterhvert uaktuelt. orker ikke bruke det, og om jeg har det bruker jeg sports bh med 90 rundt med ekstra forlenger, før jeg ble gravid brukte jeg 75 :-) Kan man briste ribbein altså?? hm... merker ike så mye smerte nedover på sidene, går mer som et belte rundt til ryggen...... :-(
Annli Skrevet 3. november 2009 #6 Skrevet 3. november 2009 Jeg har hatt smerter som lå som et belte rundt til ryggen, rett under puppene. Fikk konstantert gallestein for ei uke siden. Typiske symptomer på dette var den type smerte. Alle opplever smerte forskjellig. Når jeg er usikker, så ringer jeg legen Tror de er ganske så lei av meg på legesenteret.
Kristi*trebarnsmor* Skrevet 3. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 3. november 2009 Takk for svar alle tre Det er nok ikke gallestein jeg har. Hadde jo de samme smartene ved forrige graviditet, og de gav seg straks fødselen var over. Mulig det kan ver en brist? Men det er jo ikke vondt hele tiden... Bare når jeg ligger eller sitter en stund i samme stilling... Merkelig er det iallfall...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå