Sarah & Marcus mamma Skrevet 2. november 2009 #1 Skrevet 2. november 2009 På termindato 27okt var jeg hos jordmor på dagen, hun sa at jeg hadde 4 cm åpning... og at jeg nokså sikkert ville føde snart... samme kveld kl. 21.00 var jeg på toalettet... da jeg var ferdig å tisse, ville det liksom ikke slutte å renne... etter en stund og etter å ha hatt flere våte bind, forstod jeg at det var vannet som var gått.... Jeg ringte føden og de sa at jeg måtte komme inn for undersøkelse. selv om riene ikke var kommet.... Da jeg kom inn hadde jeg fremdeles ikke rier... ble lagt med noen belter rundt magen for å se om babyen hadde det bra... maskinen kunne merke noen svake rier... men jeg merket dem ikke... hadde fremdeles 4 cm åpning.. Da undersøkelsen var ferdig ca 45 min senere.... fikk vi et rom og vi skulle vente noen timer for å se om riene kom... Jeg fødte 12 dager før tiden sist, og det var også en rask fødsel.. (men hadde likevel rier en stund først, disse var ikke så vonde synes jeg, vannet gikk hjemme... og jeg klarte jeg akkurat å komme meg innenfor sykehusdøren før hun var ute på 2 press...) derfor turde de ikke be meg reise hjem med engang... vi gikk ned til bilen for å hente en jakke... og plutselig kom ei kjemperie... og de fortsatte å komme i heftig tempo... måtte springe opp til rommet og hukke jordmor som var veldig overrasket... 30 min senere var han ute..... alså 40min fra riene startet til han var ute.... drømmefødsel..... utenom at jeg raknet grad 3 og måtte ned for å operere i narkose like etter.... mistet mye blod og fikk 2 poser blod og 2 poser drypp... men alt ordnet seg...;-) nå er jeg hjemme og koser meg.....;-)
blomstersmå Skrevet 2. november 2009 #2 Skrevet 2. november 2009 det var en rask fødsel! gratulere så mye med gutten og kose dere masse:)
lillebie på`n igjen Skrevet 2. november 2009 #3 Skrevet 2. november 2009 gud tenkt at det kan gå så fort!! gratulerer så mye med den nyfødte )
Bomsedeisi Skrevet 2. november 2009 #4 Skrevet 2. november 2009 Oi det var en rask fødsel :-) Gratulerer!!!
Maya&Leah*har født* Skrevet 2. november 2009 #5 Skrevet 2. november 2009 Oi oi det gikk fort!! Gratulerer så mye med den lille ;-) Kos dere masse!
Marius og Jonas! Skrevet 3. november 2009 #6 Skrevet 3. november 2009 Gratulerer så masse! Jeg hadde også en rask fødsel forrige gang, og er spent om hvordan det går denne gangen..... Kos dere masse med den lille prinsen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå