metaMORfose Skrevet 2. november 2009 #1 Skrevet 2. november 2009 Første dag i friperioden min er i dag. Merkelig opplevelse å være frisk som en fisk, arbeidsfør som noen men allikevel hjemme på en vanlig hverdag. Har vært ute og handlet, gjort husarbeid, spist lunsj og tatt meg av babyen. Føler meg litt unyttig her jeg går, men jeg blir kanskje bedre vant. )))) Skal ta frem strikketøy igjen, det har jeg ikke rukket på en stund. Er det flere som strikker her? Tror jeg skal begynne på noe enkelt som sokker eller noe sånt, og så får jeg se om jeg finner noe ungene kunne ha bruk for.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 2. november 2009 #2 Skrevet 2. november 2009 Jeg har begynt på et sjerf med sånnt flossete garn og kjempetykke pinner. Går utrolig fort å strikke med så tykt garn og så tykke pinner. Morro. Kanskje jeg kjøper mer garn og lager noen sjerf i julegave til noen også. Er bare litt irriterende om man mister 1 maske, må ta opp eller noe, for det er jo helt umulig å se hvor dem maska man har mistet er...
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 2. november 2009 #3 Skrevet 2. november 2009 Ja det høres merkelig ut. Men også veldig godt. Også denne perioden da.. midt vinters nesten.. Men jula som er i vente.. Misunner deg ikke lite rent skal jeg si deg Og ja.. hvis du lurer, så er jeg enda nysgjerrig..
metaMORfose Skrevet 2. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 2. november 2009 Jeg satte i gang med sokker, og det er jo veldig morsomt. Har også lyst til å prøve kjempetykt garn og tykke pinner, det høres veldig spennende ut, og så ser det lekkert ut. Beklager at jeg ikke kan tilfredsstille nysgjerrigheten )))
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 2. november 2009 #5 Skrevet 2. november 2009 Jeg strikker på pinne 7. Ett knall fint teppe. Har gitt ett til venninna mi i barselgave. Og skal nå strikke ett til meg selv i en farge som passer til vogna. Kan sende deg link til en side hvor du kan se det om du vil? Må bare lete litt da etter oppskriften slik at jeg finner hva jeg skal lete etter på nett. Men kan anbefale det. http://www.viking-garn.no/files/products/katalog_0814.pdf Og denne kjolen har jeg strikket til minsten. Og i en annen farge til hun på 4-5 år. Og holder nå på med genser i samme type garn til gutten.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 2. november 2009 #6 Skrevet 2. november 2009 Og forresten hehe.. Ja skjønner at du ikke kan si no. Gjør ingenting det, har så god fantasi så!! Så jeg har mine egne ideer om hva du har begitt deg ut på haha:))
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 2. november 2009 #7 Skrevet 2. november 2009 "noe så enkelt som sokker" skriver hun....hehe:P det er jo det eneste jeg ikke får til å strikke..... Godt med litt tid til ting man liker å gjøre også... Sa til noen kjente, at jeg får lære meg å strikke sokker, når jeg får bedre tid....som pensjonist, kanskje....hehe
skorpionfruen Skrevet 2. november 2009 #8 Skrevet 2. november 2009 Nyt det, man trenger sånne dager noen ganger. Jeg går hjemme i permisjon nå, men det har vært hektisk så har liskom ikke fått slappet skikkelig av. Tror jeg får straffen for det nå. Lillemann er sugeforvirret og sliter med ammingen. Strikking.. jeg hadde prosjekt på skolen i fjor og valgte da å lære meg å strikke. Men lærte meg å strikke rett og laget da to par tøffler, en veske, flere pannebånd og babyteppe. Så sluttet det liksom der. Men har ambisjoner om å begynne med rett og rang og lære meg å strikke sokker. Elsker hjemmestrikket sokker til barna men skikkelig laaaange ben. Deretter har jeg jo gode julegaver å gi til folk.
blond Skrevet 2. november 2009 #10 Skrevet 2. november 2009 Jeg tror hun skal jobbe med barns rettigheter og oppvektsvilkår i en frivillig/ideel organisasjon som jobber med å endre/forbedre noe eksisterende. Jobber blant annet for å påvirke politikere/myndighetene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå