Gå til innhold

Svigers møter svigers

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er dette vanlig? Jeg og kjæresten har vært sammen i snart 2 år men våre foreldre har ennå ikke møttes. De bor ca 4 timer unna hverandre mens vi bor midt i mellom de.

Er litt redd for at de ikke kommer overens, da mine foreldre er hyperkristne og meget konservative, mens samboer sine foreldre røyker, tar seg en fest og er egentlig veldig ungdommelig av seg(de er også ca 10 år yngre enn mine foreldre)

Noen som har så ulike foreldre\svigers som alikevel kommer overens.

Jeg drømmer om å dra på ferie hele familien samlet :)

Men er redd for store diskusjoner da de er meget ulike. Vet også at samboer sin far er veldig rett ut, sier nøyaktig hva han mener om andres valg og levemåte. Min far er helt lik :(

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Fellesfamilieferie er oppskriften på små glasskår i en mentale familieparketten i evig tid. Klart de kan møtes, men ikke press dem på ferie sammen om de ikke foreslår det selv.

Skrevet

Jeg har foreldre som er veldig forskjellige fra svigers. Det er litt øst møter vestsiden. Foreldrene mine ser på mine svigerforeldre som heldige sosser som aldri har jobbet for noe, (dette er ikke sant, da svigers jobber ganske mye, og har jobbet hardt hele livet, emn de prioriterer helt annerledes en mine foreldre.)

Hadde selvsagt vært koselig på familieferie om man liker drama, krangling og sure toner. men er mine foreldre som er problemet da, svigers er veldig tolerante, de har møtes en del ganger, og det går greit, men foreldrene mine klager en del på dem i ettertid da..

Jeg trodde det skulle gå greit, men den gang ei, poenget mitt er at man vet jo aldri hvordan de vil reagere, er jo mulig at dere kan inviterer alle sammen på en hytte en helg eller noe slikt.. Og se hvordan det går.

Skrevet

"Fellesfamilieferie er oppskriften på små glasskår i en mentale familieparketten i evig tid."

Skriver under denne! Bra sagt he he

Skrevet

Eh....kanskje best å vente med en hyttehelg til alle har fått møtt og blitt kjent? Heller bedre å inviterer dem på en middag hos dere. Alle partnere møtes på nøytral grunn. Og går dem godt overens, så kan dere begynne å tenke på en helgetur på hytta eller noe.

Skrevet

Hehe, du er heldig om foreldrene deres passer så godt sammen at de kan dra på ferie sammen.

Men lykke til!:)

Er nok ikke alle som har så merkelige svigerforeldre som jeg har ;)

Skrevet

Hadde jo planer om å la de møtes å bli kjent før vi dro på ferie sammen.

Er bare det at jeg har flere venninner som stadig er på ferie med begge familiene. De har kost seg masse. Foreldrene mine er også stadig på ferie med foreldrene til en venninne av meg, og der er alle fra familien med. Skulle ønske vi kunne gjort det samme jeg da.

Jeg er vel litt sånn "hvorfor kan vi ikke alle bare være venner" hehe... men kan ikke ta sorgene på forskudd, de har jo ikke møtt hverandre ennå. Litt trist om de møter hverandre første gang når vi gifter oss... føler det blir litt feil også

H.I

Skrevet

hehe, mine foreldre er også hyperkristne, mens mannen sine er tolerante og tar seg en fest osv. og nei, det blir aldri familieferie her! det har jeg ingen interesse av,, blir kun å utsette begge parter for pinlige stunder.. ikke særlig kjekt for svigers å kose seg med vin mens mine foreldre helst skulle ønske de kunne pratet om jesus og sånn :)

de kommer overens ja, men helst høflighetsfraser. Har kanskje noe med at jeg og samboer også har en smule anstrengt forhold til mine foreldre da, siden de ikke helt anerkjenner hvordan vi lever livet vårt. (vi er samboere, og har en sønn sammen, kjøpt hus i lag, stabil inntekt osv.. egentlig et ganske a4 liv, men vi er ikke gift )

her møttes de første gang tilfeldig da de var oppom etter at minsten var født (da hadde vi vel vært i lag i 2,5 år). alternativt hadde jeg invitert til et lite middagsbesøk eller kaffebesøk (bor ca 1 time unna hvernadre)

foreldrene og svigersene dine kan jo kjøre til dere på dagsbesøk begge to? da kan du jo se hvordan de går overens, og ta det derfa.. dumt hvis dere inviterer til en hel helg også kommer de ikke godt overens.

Skrevet

Her møtes de bare i event barndåp, bryllup, bursdager ol.

Skrevet

Er det egentlig nødvendig med så veldig mye omgang dersom de er så forskjellige?

Skrevet

Inviter på familiemiddag, men la dem for all del slippe å feriere sammen!

Skrevet

Høm... våre møttes etter fem år ;) Men nå bor de på ulik kant av landet. Veldig, veldig forskjellige er de også! Jeg var kjempestresset før de møttes, men det gikk greit. Du får tenke at som oftest er folk vennlig innstilt overfor andre mennesker... om man er ulike eller ikke. Vi ventet til jeg ble gravid, jeg, så de får jo fort noe til felles da: Barnebarnet!

Og for all del: Ikke bry deg så mye om de går overens eller ikke, etc. Det er dere som er sammen, og ikke dem! Og de aller, aller fleste mennesker holder ut et par dager i året med folk som er ganske ulik seg selv... Hvis ikke så er man bare ekstremt vanskelig! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...