Seriøst Skrevet 2. november 2009 #1 Skrevet 2. november 2009 Har dette noe for seg, eller er det bortkastet energi og penger? Vil jeg bli mer attraktiv på jobbmarkedet med et slikt kurs hos nki? Jeg er så usikker, ser det er godkjent hos lånekassen og det må vel være et pluss?!
2. gutten har kommet Skrevet 2. november 2009 #2 Skrevet 2. november 2009 Hva har du tenkt til å ta? Jeg er straks ferdig med VG1 Helse og sosial ( de 3 programfagene, har allmennfag fra før) hos NKI. Jeg må si at det er mye penger å betale ( 10 000 kr!) for at en lærer skal vurdere 17 oppgaver som jeg sender inn. Det er veldig omfattendes oppgaver som jeg har brukt masse tid på, nå har jeg fått bra karakterer da, femmere og seksere, så jeg har gjort meg flid med alle oppgavene. Men egentlig så teller jo ikke disse karakterene noe, for det er det eksamene som gjør. Jeg skal opp i eksamen som privatist i slutten av måneden (nye 1100 kr og 1 times kjøring hver vei til eksamenslokalet) og hadde jeg visst dette på forhånd hadde jeg bare kjøpt bøkene og lest meg opp på egenhånd og tatt privatisteksamen. Som du sikkert har skjønt av min noe rotete forklaring her så mener jeg det er for dyrt i forhold til hva man får igjen.
Seriøst Skrevet 2. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. november 2009 Så flink du har vert!!! Jeg tenkte på rekneskap, altså ikke videregåendeskule-fag. Når du sier at du vil lese deg opp selv, også ta privatisteksamen, er dette noe du kun kan gjøre på de kursene som er under videregående opplæring? Kanskje helse og sosialfag ikke hadde vert det dummeste det heller, jeg har jo også allmennfag fra før.... Mye å tenke på dette her!! =)
Rampongi Skrevet 2. november 2009 #4 Skrevet 2. november 2009 Hei! Jeg har ikke tatt noen studier gjennom nki, men tok et kurs i sommer fra nks. De har sikkert ganske likt opplegg. Jeg er enig med første svar her om at det er dyrt, men det spørs hva du tar og om det er studiepoengsfag eller ikke? Det er jo godt mulig å finne fag på høgskolene rundt omkring og søke deg inn som privatist og bare møte på eksamen, men det spørs jo som sagt hvilke fag du tenker på. Kurset jeg tok i sommer omhandlet et tema jeg jobber mye med til daglig. Det kostet 6000 kr og det betalte arbedisgiver og jeg fikk beste karakter og jeg mener dette kommer godt med på min cv om jeg en gang skal bytte jobb eller søke på noe høyere opp der jeg er i dag. Det er vanskelig å studere samtidig som man har barn, men med litt selvdisiplin går jo det meste bra Lykke til!
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 2. november 2009 #5 Skrevet 2. november 2009 Tenkte å begynne å studere litt mer etterhvert jeg også, men jeg har ikke mulighet til å gå 4 år på høyskole. Vi har 2 barn og er avhengig av to fulle inntekter som vi har nå. Tenkte nettstudie. Går det an å bare ta NOEN fag og bli lærer i barneskolen? Eller må man ta hele allmennutdanningen? Kunne tenkt meg i forming, norsk og gym hvertfall.
Seriøst Skrevet 2. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 2. november 2009 Er fullt mulig å ta fag for å bli lærer,men du må vel ha praktisk pedagogisk utdannelse i tillegg. Og da må du jo ut i praksis i skolen, og det er vanskelig å kombinere med fulltidsjobb, spesielt om du jobber på dagtid da.
Rampongi Skrevet 2. november 2009 #7 Skrevet 2. november 2009 se her workingmom : http://www.hit.no/EFL/Laerer-og-foerskolelaerer/Nettbasert-Laererutdanning-Allmennlaerer nettbasert lærerutdanning
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 2. november 2009 #8 Skrevet 2. november 2009 TUUUUUSEN takk, Rampongi!! Skal sjekke det ut nå!
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 2. november 2009 #9 Skrevet 2. november 2009 Kom ikke inn! Feil stavemåte - kan du sjekke om det er riktig adresse? Kom inn på Høgskolen i Telemark med søket, men at det var feil med adr. så kom ikke videre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå