Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #1 Skrevet 2. november 2009 Nå er alle regninger betalt, og det er minus på konto. Ikke får jeg bestilt tur hjem til jul....og ikke reist i barndåpen til nevøen min!! Og nå er alt bare DRIT!!!!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #2 Skrevet 2. november 2009 uff. det er ikke en god følelse.. jeg får aldri betalt alle regninger hver mnd.. men det må vel ordne seg en gang!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #3 Skrevet 2. november 2009 Når utgiftene er større ennn inntektene så skaffer man seg en ekstrajobb
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #4 Skrevet 2. november 2009 Det er vel ingen andre enn dere selv som har fikset dette?
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #5 Skrevet 2. november 2009 er ikke alltid det er mulig skjønner du.. Jeg er syk og går på rehabiliteringspenger.. da kan jeg ikke ha meg en ekstrajobb...
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #6 Skrevet 2. november 2009 Få mer inntekt! Kutt ned på utgiftene, er alle utgiftene nødvendige, hva kan dere kutte ut.. Selg gammelt skrap som bare tar opp plass. Snakk med banken hvis dere har gjeld se hva de kan gjøre for å lette den økonomiske situasjonen. Snakk med forsikringen, hør om dere kan få det billigere et annet sted, eller om dere er overforsikret. Bytt strømlevrandør. Gjør sparetiltak i hverdagen, billigere mat, bruk mindre strøm, gå hvor enn dere kan.. Det er kanskje forsent for denne måneden, men om noen måneder vil dere merke sparetiltakene..
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #7 Skrevet 2. november 2009 Huff, slikt er kjipt.. Har selv en trang mnd denne gangen, og de 4neste månedene blir og trange, med jul og veiavgifter med div. Er ikke alltid lett når man får 3 regninger på 5000kr som man ikke hadde ventet. (Kommunale avgifter, bilen, forsikring) Det er dyrt å leve, og det er dyrt å være voksen. Ikke alltid like lett å få en ekstra jobb heller, er ikke så lett som enkelte skal ha det til.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #8 Skrevet 2. november 2009 Jeg synes først og fremst at du skal være stolt over at du har betalt alle regningene! Ikke alle som gjør det! Snart er det desember med halv skatt, ting kan ordne seg vet du. Og selvsagt, smart med noen sparetiltak:)
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #9 Skrevet 2. november 2009 Lettere sagt enn gjort! Jeg har tannlege utgifter jeg må ut med....vis jeg vil beholde de da, og for å få spise! I tillegg kom studielånet! Det har ikke vært slik hver måned, bare "uflaks" akkurat nå. hi
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #10 Skrevet 2. november 2009 Skjønner deg kjempe godt HI. Har selv den sinnsyke tannlegeutgiften denne mnd. Og i tillegg kom jo strømregningen og forsikring samtidig. Så det blir enda mer utgifter denne mnd enn til vanlig.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #11 Skrevet 2. november 2009 I fremtiden kan det også være lurt å skaffe seg en utgiftskonto hvor man setter inn litt penger hver måned for å hjelpe til overraskelsene som kommer.. Det trenger ikke å være mye, men poenget er at ALT selv lite hjelper..
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #12 Skrevet 2. november 2009 Slik har vi det å, mannen drev eget firma å det gikk helt fint til finanskrisen. Fikk nettopp likningen fra i fjor og mannen hadde hatt 6800 kr i årslønn!!! Vi sitter med STOR gjeld, men det må gå... Håper det ordner seg for dere
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #13 Skrevet 2. november 2009 Ordn deg med en svart jobb? sett opp lapp på butikker osv ta private oppdrag , rengjøring/barnepass,hagearbeid,strikking,håndarbeid,handle osv for eldre/dyrepassing el.l.-???????????? har du hage der du bor eller muligheten , dyrk gulrot/poteter og selg - det er masse penger å tjene på det finn ut hva slags muligheter du har og hva du kan. spør om hjelp! du kan gå på nav og vise til inntekt og utgifter-regninger , og da skal de hjelpe deg! du skal ha iallefall 4000 i livsopphold uansett. kjempebra du har tatt hånd om alle regningene - det er det ikke alle som gjør.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #14 Skrevet 2. november 2009 Unnskyld meg, men kommunale avgifter og forsikring er vel sånn man skal kalle faste utgifter? Hva du mener med bilen vet jeg ikke, om det er noe som feiler den, så er det uforutsette utgifter, som man bør ha en bufferkonto til.. Er det mulig å ha unger, og ikke ha styr på økonomien? Det er på grensen til omsorgssvikt!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #15 Skrevet 2. november 2009 vi har det litt sånn vi også, siste året har vi betalt 30 000 i utgifter på bilen som vi reparerte i fjor også for 10 000 og dette er en 2001 mod så hadde ikke regna med å bet så mye på bilen!!!! Pluss at vi må reparere enda mer, gikk ikke gjennom eu kontrollen... :-( Vi har fått litt kredittkort gjeld kan en si.... Vi skal nå refinaniere... Sette lånet på lenger tid... ellers kan man jo sette ned varmen inne med en grad el to da.. sparer mye på strøm i det lange løp da faktisk.... Man kan også slippe å bet avdrag på lånet en mnd... bare bet renter....
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #16 Skrevet 2. november 2009 12.46, herregud, du tar nå helt av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå