Gå til innhold

Det river i magen ved løft

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen ganger når jeg løfter jenta mi (hun er ca 10 kg) så river det til i magen. Jeg er i uke 15. Regner ikke med at det er noe farlig, men det er kanskje kroppen som sier i fra at dette blir for tungt?

Samme skjer når jeg feks strekker meg etter noe som står høyt oppe. Har dere opplevd dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er 17 uker og kjenner det når jeg strekker meg, ofte når jeg henger opp klær. Kjenner denne uka at det skjer ting inni magen. Skal ikke magemusklene "dele" seg på et vis? Antar at musklene blir strekt og svekket.

Jeg er ikke spesielt godt trent før graviditeten, tenker at det ikke gjør saken bedre?

Skrevet

jeg merker at det stikker ganske kraftig og trykker på en måte i sidene ved magen når jeg f.eks snyter meg, løfter noe eller strekker meg. Merker også at det strammer til og kan gjøre vond i blant når jeg ligger rett ut på ryggen. får da håpe dette er normalt :s

Skrevet

Det river i magen min når jeg løfter tungt, hoster eller nyser! Har spurt legen og hun trodde det kunne være pga keisersnitt arret som ble lagt press på eller noe sånt. Er skikkelig vondt!

Er i uke 14!

Skrevet

Høres ut som ligament-smerter :-) Hadde mye av dette første tiden. Det er livmoren som strekker seg, helt ufarlig, men kan være veldig vondt og ubehagelig. Fikk det når jeg reiste meg opp fra sofaen, strakk meg i senga og hosta og nøys.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...