Alessi med 2 fine gutter Skrevet 2. november 2009 #1 Skrevet 2. november 2009 Lillegutt på 15 mnd drikker veldig mye vann, og tisser ut av bleien så og si hver natt nå for tiden... Vi bruker Pampers. Har kjøpt Libero også, men den er litt for stor ennå (virker som om han er midt mellom to størrelser her, i alle fall tisser han rett gjennom den mindre str). Har noen av dere råd eller erfaring m andre bleiemerker for gutter som tisser ekstremt mye om natten?
therehag Skrevet 2. november 2009 #2 Skrevet 2. november 2009 har du libero up&go eller den "vanlige bleien"? tror den vanlige bleien sitter bedre:)
phantomet Skrevet 2. november 2009 #3 Skrevet 2. november 2009 Vi har hatt de samme problemene med våre gutter. I perioder tisser de seg rett og slett ut iløpet av natten. Så lenge str. over dem man bruker er for stor, har vi endt opp med å gå inn til guttene når vi voksne selv legger oss, og gjøre et beleiskift i mørket. Guttene våkner ikke helt, og det er mindre ubehag knyttet til et bleieskift, enn til å våkne kalde og søkkvåte. Ellers fant vi ut at ullpysj var et must, slik at de ikke ble så kalde selv om de ble våte. Variant 2 er å ikke gi ham så mye vann før leggetid, men heller gi ham mer tidligere på dagen, slik at megden er den samme, men bleiene skiftes jo oftere på dagtid.
Gjest irismor Skrevet 2. november 2009 #4 Skrevet 2. november 2009 Vi gikk opp en str i bleien og brukte teipbleie (libero) og brukte en truse utenpå, fungerte veldig bra. Men gi litt mindre vann/melk rett før leggetid.
Alessi med 2 fine gutter Skrevet 2. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. november 2009 Takk for svar og råd ) Vi bruker ikke up & go om natten. Han bruker ullpysj, så han blir ikke kald i alle fall, men det er jo ikke ideelt å tisse seg ut hver natt :/ Det å skifte før vi legger oss, var faktisk en god idé! Det tror jeg at jeg skal prøve. Bør vel kanskje legge litt restriksjoner på mengde vann før leggetid også, men jeg føler at han trenger det han drikker...?! Kan heller ha en flaske vann v sengen som han kan få når han våkner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå