Gjest sug lut Skrevet 2. november 2009 #1 Skrevet 2. november 2009 Min Dronning Ingrid er gigantoman - har hatt den siden i fjor sommer, den klarte vinteren i loftstrappa og skal la den overvintre igjen, og etter den ble potta om i våres er den nå over en meter i diameter, rundt 90 cm høy og har i øyeblikket (satt inn for vinteren, men ikke ferdig med blomstring) rundt femti digre blomster. Jeg er like stolt som enhver annen forelder. MEN: Skal det fortsette sånn er det vanskelig å se for seg at den kan pottes om større - finnes ikke større potter. Så kan den deles? Og hvordan, og når? Hjerteligst,
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #2 Skrevet 2. november 2009 La den blomstre helt fra seg, del den når du har klippet bort alt det tørre, og de avblomstrede praktblomstene. Deles på midten med en skarp gjenstand. Settes i hver sin potte, Dette skal gjøres på høsten før hviletiden igjenom vinteren.
Gjest sug lut Skrevet 2. november 2009 #3 Skrevet 2. november 2009 Takk for svar - men funker det å ta den brutale kniv-løsningen, altså?
Gjest Skrevet 2. november 2009 #4 Skrevet 2. november 2009 Neiiiii Ikke del den sånn - den blir ikke pen Vent til våren, og da klipper du den mye ned. Avklippet kan du bruke som stiklinger, da får du mange nye barn som du kan adoptere bort. Når du klipper ned en plante såpass mye, trenger den egentlig ikke større potte, men litt gjødning kan du spandere.
Gjest sug lut Skrevet 2. november 2009 #5 Skrevet 2. november 2009 Tror deg. Skal bli en sånn som prakker stiklinger på alle og enhver, for planta må bli noe mindre om ikke den skal måtte få eget postnummer.
Gjest Skrevet 2. november 2009 #6 Skrevet 2. november 2009 He he Jeg har over femti forskjellige pelagonier. Pass deg så du ikke begynner på den galeien
Gjest sug lut Skrevet 2. november 2009 #7 Skrevet 2. november 2009 Hjelp. Jeg har fire, men bare en som er så overdiger. De andre kjenner sin plass (eller har ikke fått noe særlig valg, i småpottene sine). Har du drivhus eller bare tolerant familie?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå