Gå til innhold

Ringe eller dra bort til sjefen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 4-5 uker gravid og skal snakke med legen i dag bla om jobbsit. ift svineinfl. Jobber et sted der flere av disse pas. kommer hver vakt, og jeg tror ikke det er så lett å skjermes der.

Det er mulig legen ser på det som ok, men jeg tviler egentlig på det-og da må jeg jo prate med sjefen om dette i tilfelle også. Har legetime kl 14-burde jeg ringe sjefen rett etter timen hvis det må bli endringer? Eller er det bedre å dra opp dit? De bör jo ha beskjed så fort som mulig, hvis ikke jeg skal komme på nattevakt i morgen osv... Uff, gruer meg i tilfelle..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt

Skrevet

hvis du blir sykemeldt ¨så ringer du bare å sir det. du trenger ikke dra dit,gjør jo ingen forskjell om du sier d over telefon. :) sykemeldingen kan du levere hvis du er i nerheten en dag eller sende i posten. :) så greit er d

Skrevet

Takk for svar. Tror kanskje ikke legen sykemelder i förste omgang. De vil vel at man skal prate med leder ift tilrettelegging först, men som sagt vet ikke om tilr.legging lar seg gjöre... Får se da...

Skrevet

Hei.

Jeg personlig ba om en samtale med min avd.leder for å snakke om tilrettelegging. Greit å bestille tid slik at man får tid og ro til å drøfte problemstillingen. Vi snakket sammen i en time og kom fram til flere løsninger ift tilrettelegging på arbeidsplassen/arbeidsoppgavene.

Lykke til :-)

Skrevet

Takk for svar. Uff, får se hva det blir til da...

Jobber netter, og er ekstra kvalm akkurat om natta/tidlig morgen, så det spörs om det funker. Men er jo så vanskelig for de å skaffe nattevakter også.

Skrevet

Du har forresten krav på å få tilrettelagt hvis du jobber netter :)Det er ikke lov å tvinge en gravid til å jobbe natt om du ikke ønsker det selv :) Så om du er kvalm på natta ville jeg bedt om å få det tilrettelagt med en gang. Og du bør skjermes for flupasientene. Jeg har fått beskjed om å være bare på den andre gruppa, der vi ikke får flupasienter. Ei annen her inne har blitt omplassert på en annen post for å unngå å være i nærheten.

Sjefen din er garantert mest interessert i å ha deg i jobb der du kan være en ressurs. Husk at du nå ikke lenger bare kan tenke på deg selv. Du har et lite liv i magen som DU er ansvarlig for å beskytte. Jeg og syns det var grusomt å ringe sjefen og fortelle men hun tok det pent og det gjør helt sikkert sjefen din og :)

Skrevet

Takk for svar bullebull :) men det er vel uansett best å snakke med henne etter legetimen?

Hvis jeg skal ha tilrettelegging eller omplassering, må man ha noen slags sykemeld. da, eller det bare en avtale med jobben?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...