Gå til innhold

Noen som vet.....ang smitte og pencilin??

Anbefalte innlegg

Skrevet

2åingen i huset begynte å hoste i helgen. På lørdagen hadde han plutselig 39 i feber midt på dagen. var også litt snørrete.

Dro til legevakt pga dne plutselige feberen, å de målte CRP til 31. Den skal jo egentlig være under 8.

Legen gav oss resept på apocilin mixtur. (pencilin).

Men hvor lenge er mini evetuell smittefarlig? Planen var at han skulle ligge over hos tanten sin fra i morgen til onsdag, fordi jeg skal ha planlagt ks.

Men tanten hans har en liten baby på 3mnd, å er litt bekymret for at også han skal blir syk. Han vil jo omgåes babyen på dag 3og 4 av pencilinkuren.....

Noen som har peilig på sånt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var da merkelig at han fikk penicillin når crp'en er under 50, for da er det virus- og ikke bakterieinfeksjon..

Jeg tror jeg hadde utsatt den overnattingen til et par dager etter at han er frisk, ihvertfall, pga babyen.

God bedring til gutten!

Skrevet

Legen sa til oss at det var en bakteriellinfeksjon, så derfor fikk han pencilin.

Høyeste målte tempratur i går var i går kveld på 37,8. Imårrest hadde han 36,4. Han er i fin form å leker som normalt, men hører at han puster litt tyngre når han "raser" som verst.

Trenger heller ikke å fly etter han med snytepapiret. Så er liksom så usikker....

Skrevet

Er vel vanskelig å utsette når grunnen til overnatting er et keisersnitt ;-)

Har du noen andre å spørre så hør med dem først.

Hvis ikke så går det helt sikkert bra så lenge søsteren din er kjempenøye på hygienen og ikke lar gutten din være så mye borti babyen. (Og forutsatt at sønnen din er feberfri og pigg).

Skrevet

Ja, har svigerforeldrene mine i backup, men de er ikke så sikre på rutinene til mini. Men vi finner nok en løsning på det :)

Skrevet

Ojsann, jeg så ikke at det var pga keisersnitt. Nei da er det jo ikke bare-bare å utsette overnattingen, nei.

Håper dere får noen andre til å passe, da.

Og lykke til med keisersnittet!

(men jeg synes fortsatt det er rart at legen sa det er bakterieinfeksjon, siden crp'en var såpass "lav". det er jo oftest nettopp for å skille mellom bakterie- og virusinfeksjoner at man bruker denne metoden, bl.a. for å unngå å bruke penicillin unødvendig).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...