Gå til innhold

Dere med tottebarn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på et par ting. Brukte/bruker barna deres smokk også? Spesielt som baby da. Når, sånn ca, begynte de å totte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min midterste tottet fra hun var 3 mnd og i ca 1 mnd framover. Minsta holder på å finne totten nå, også 3 mnd. Roer seg ikke med den, da, blir bare illsint, så regner ikke med hun kommer til å totte lenge heller. Ingen av dem har villet ha smokk.

Skrevet

Så de kan slutte så fort igjen?

Vesla her på 2,5 mnd har nemlig prøvd å totte lenge nå, men først i forgårs oppdaget hun at hun måtte få tommelen ut fra hånden for å klare å totte på den, så nå totter hun som en gal hver gang hun ligger for seg selv og er våken. Hører skrape smattelyder fra henne hele tiden da, hehe... Hun bruker smokk da, når hun skal sove, så ble litt overrasket over at hun fant totten også. Håper bare ikke hun bytter ut smokken med å ville totte, men foreløpig roer hun seg ikke med dette hun heller, er nok mest gøy/kos tror jeg. Ingen av guttene har tottet i det hele tatt, så er litt uerfaren med dette ;-)

Gjest Månefuglen med twins
Skrevet

Nei, bruker ikke smokk. Begynte som nyfødt, aldri tatt smokk. Tottet mest når hun sov. Nå har hun sluttet (2.5år) men tar den om hun føler seg truet (mange på besøk, stress etc). Hun sier totten er for babier, hehe..

Var ikke stress å slutte med den, hun sluttet på eget iniativ, det ble bare mindre og mindre.

Skrevet

Tror mest at tottingen her i huset er/var fordi de plutselig oppdaget at de faktisk *kunne* gjøre det, mer enn fordi det var så skrekkelig stas. Minsta foretrekker helt klart puppen dersom hun skal sutte på noe for å sovne (sukk...).

Skrevet

Kjedelig å bli smokk selv ja... Mine har heldigvis tatt smokk alle sammen uten problemer. Nå kommer det vel snart en mindre hyggelig periode i smokke-livet da, den "ta-ut-smokken-selv-og-hyle-fordi-den-forsvinner-ut-av-munnen-men-skjønner-ikke-at-en-gjør-det-selv-og-klarer-enda-ikke-å-putte-den-tilbake-heller" periode. Pleier å vare fra ca 3-4 mnd til 5-7 mnd hos oss. Spesielt ved leggetid om kvelden. *sukk* Sånn sett hadde vel totten vært bedre ;-)

Skrevet

Hehe, den perioden slipper vi nok, ja. Men vi er derimot i "jeg-er-så ustyrtelig-trøtt-og-har-vondt-i-magen-min-og-der-gikk-visst-magevondten-over-men-jeg-får-ikke-sove-allikevel-fordi-jeg-hyyyyyler-sånn"-perioden. Gleder oss til den går over! De to andre har vært akkurat like, så av erfaring så roer det seg om en måned eller så. *Teller dager*.

Skrevet

*ler* Ja, kjenner følelsen av å telle ned dager ;-) Jeg er ikke noen babymenneske, og selv om vesla er velsignet enkel å ha med å gjøre i forhold til hva jeg har vært vandt med (skriker nesten ikke, blid, sover mye, kan ligge for seg selv osv) så gleeeeder jeg meg til hun i første omgang bikker 6-7 mnd, deretter året og så 1,5 år. Da begynner jeg å synes det er skikkelig gøy :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...