Sørlandsperla Skrevet 2. november 2009 #1 Skrevet 2. november 2009 Noen som har noen tips, råd eller erfaringer med hvordan man kan få alt dette vannet ut av kroppen? Vet vanndrivende tabeletter og akupunktur kan ha sin effekt, men er ikke så gira på å ta tabeletter nå mot slutten av svangerskapet..har jo bare to uker igjen til termin. Men alt dette vannet, spesielt i føtter og hender begynner å bli en stooor plage! Håper noen vet om noe..
HeidiL Skrevet 2. november 2009 #2 Skrevet 2. november 2009 jeg har lengre igjen enn deg, men har hatt vann i kroppen siden uke 22! festlig - not! det hjelper meg noe å drikke mye vann - vann fordriver vann - og ikke så mye sukkerholdig drikke.. i tillegg prøver jeg å begrense bruk av salt i maten (og salte snacks) for salt binder vann.. men jordmor har sagt at disse to tingene vil kunne hjelpe litt på, men at jeg ikke vil bli kvitt vannet før baby er ute - er ingen måte å "slutte" å ha ødemer på annet enn å føde.. jeg ville ABSOLUTT IKKE ha tatt noen piller, men akupunktur har jeg stor tro på - har hjulpet meg før... men du har jo ikke så lenge igjen, da! Se det fra den positive siden ) lykke til!
avi Skrevet 2. november 2009 #3 Skrevet 2. november 2009 Jeg fikk også mye vann i kroppen de siste to ukene. Tatt akkupunktur og synes det hjelper noe. Ellers går jeg mye tur og sitter med bena høyt og får fot massasje :-) (bevegelse oppover mot hjete) og det lindrer bra.
Julelita Skrevet 2. november 2009 #4 Skrevet 2. november 2009 Jeg har også hatt mye vann i kroppen lenge - sliter med å bevege fingrene pga at de er så hovne. Føttene er grumme. Før slimproppen gikk, var jeg mye i bassenget. Det hjalp godt. Etterpå har jeg slitt litt, gjør som andre her, drikker mye vann, sitter med bena høyt, prøver å gå en liten tur hver dag, får fotmassasje, fotbad. Synes at det lindrer litt, men er fortsatt en vannballong.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå